O fi român, dar Costel Busuioc nu e produsul României

costel busuioc O fi român, dar Costel Busuioc nu e produsul RomânieiCostel Busuioc, proaspătul port-drapel al ţării în care cu mai mult sau mai puţin onor ne prestăm vieţile, a cîştigat concursul “Hijos de Babel”. În principiu, e povestea unui român plecat la muncă în Spania, un căpşunar pe care l-au înscris gazdele la un concurs pentru că le-a plăcut vocea omului. Totuşi, nu e chiar aşa. Povestea “căpşunarului” e mai mult decît atît, e povestea unei Românii triste, o Românie ipocrită care vrea să aibă cît mai multe fără să facă nimic.

Să vindem pielea ursului din pădure!

Românul Costel Busuioc e un om simplu. Un om de la ţară plecat să aducă bani acasă. A devenit, peste noapte, erou naţional. Toată lumea se grăbeşte să îl laude, să laude ţara din care provine. Dar nimeni nu spune că România nu are nici un merit în devenirea omului Costel Busuioc.

Citeam într-un articol din Evenimentul Zilei că profesorii din şcoala generală (pentru că la atît se limitează studiile lui “Pavarotti din Carpaţi”) i-au spus tot timpul că e urît şi prost. A devenit zidar în Spania. Participarea la un concurs, dar mai ales cîştigarea lui, l-au transformat într-un om frumos şi inteligent. Fabrica de împachetat fum România s-a apucat să-şi ambaleze frumos o marfă care nu-i aparţine. Pentru că ăsta e tristul adevăr: Busuioc nu e produsul fabricii România, este produsul lui Costel Busuioc. Costel a ajuns în vîrf prin puterile proprii, fără nici un sprijin de la nici o Românie care, acum, îl pupă în fund în toate felurile.

Costel Busuioc e un produs pe care România nu are patent. Patentul aparţine Spaniei, pentru că Spania l-a montat. România şi-a pierdut orice drept asupra românului pe care l-a neglijat timp de 33 de ani. După ce că n-am fost în stare să îi oferim cele mai mici condiţii pentru dezvoltare individuală, acum venim cu pretenţii de a-l face ambasador al culturii româneşti peste hotare. Dintr-o dată, avem pretenţia de a transforma în mascota României un om pentru care România n-a făcut nimic. Acum vrem să-i oferim bursă la Conservator, eventual să-l decorăm cu Steaua României şi cu încă vreo trei ordine (că deh, oricum decorăm pe toată lumea, dacă pînă şi Vadim a fost decorat…), să-l angajăm pe la vreo ambasadă…

“M-am născut între Carpaţi…”

Românul născut poet ştie ce spune. De vreo 14 ani, şcolile româneşti de muzică nu au produs mai nimic. Sînt sute, mii de tineri talentaţi, cu ureche muzicală, cu voce, care îşi irosesc talentul pentru că o întreagă industrie vrea să scoată la înaintare nişte anti-talente. Şi ne mirăm, după aia, că auzim “versuri” precum “M-am născut între Carpaţi/ Dintr-o mamă şi doi taţi“.

Şi totuşi, adevărul e în versul românului poet: dintr-o dată, şi muma şi taţii vor să tragă foloase de pe urma plodului care, din întîmplare, a ajuns unde a ajuns. Nu, nu e vreo referire la Costel Busuioc, ci e o generalizare la ce se întîmplă la noi. Cristina Foarfă, de la Metropotam, a comparat situaţia lui Busuioc cu cea a lui Cristian Mungiu. Şi e cît se poate de adevărat: după ce a cîştigat Mungiu un premiu, dintr-o dată, toţi regizorii români au devenit cei mai tari. După ce Costel a cîştigat concursul din Spania, dintr-o dată, toţi românii sînt mai buni decît ai lor.

Un român a jefuit un restaurant

Ce uităm este că, oricum am da-o, un român n-o să schimbe România şi nici imaginea ţării peste hotare. Degeaba a cîştigat Costel Busuioc “Hijos de Babel”, cîtă vreme peste două zile vom vedea ştiri despre un român care a jefuit un restaurant sau despre vreun român care a mai omorît un italian sau un spaniol.

Impactul unei ştiri negative va fi întotdeauna mai puternic decît cel al unei ştiri pozitive. Iar la cum ne şade nouă bine, sînt convins că spaniolii vor uita de Costel Busuioc atunci cînd un român va face o tîmpenie. Vrem să-l facem pe Costel un soi de ambasador al României? Mai bine nu.

Precontractul cu Sony

Sony Music şi Costel Busuioc au semnat un precontract. Rămîne de văzut ce va cînta românul. Dacă va merge pe clasică, bănuiala mea este că, odată ajuns un disc pe piaţa românească, va fi cumpărat doar de iubitorii genului. Succesul înregistrat în Spania va rămîne la nivel de Spania. Nivelul cultural al românului nu e suficient de ridicat încît să cumpere aşa ceva. Costel Busuioc nu mai aparţine României din momentul în care a fost înscris în concursul “Hijos de Babel”.

Să nu uităm!

Nu în ultimul rînd, ceea ce trebuie să reţinem cu toţii este că proaspătul erou naţional este un om simplu. Şi ar trebui să rămînă un om simplu. Presa românească ar trebui să-l uite. Oricum plăteşte preţul celebrităţii, toate televiziunile sînt călare pe el, toţi reporteraşii îl întreabă de sănătate. Să avem bun-simţ! Să nu chinuim un om doar pentru că a reuşit mai mult decît noi, ceilalţi.

Să-l lăsăm să-şi îndeplinească visul. Să-l lăsăm să fie un om fericit. Să-l lăsăm să fie produsul său, nu produsul unei Românii care nu-l merită. Să nu uităm că a ajuns acolo singur, iar noi n-am făcut nimic pentru a-l sprijini. Să fim mîndri de el, dar să nu fim mîndri de noi pentru că n-avem de ce. Să nu mai vindem pielea ursului din pădure. Şi, nu în ultimul rînd, să încercăm să-i urmăm exemplul, nu să stăm să ne plîngem de milă, nu să ajungem să fim geloşi pe succesul unui om care a muncit pentru a ajunge unde a ajuns.

Tags: , , , , , ,

41 comentarii

  1. Trist @ 14.3.2008, 4:16 pm

    No Comment…100% agree.

  2. bogdanco @ 14.3.2008, 4:22 pm

    foarte adevarat. excelent comentariu la toata isteria asta nationala cu costel busuioc.
    nu doar ca romania nu a facut nimic pentru el, romania cu tot ce se intampla in ea de 20 de ani l-a facut sa plece din tara. e jenant cum acum se arunca asupra lui toti politicienii si personalitatile publice. e o foame de “succesuri” romanesti in lume, dar romania nu are dreptul decat sa taca atunci cand ele sunt obtinute de oameni care au fugit mancand pamantul, care au sters-o ca din prastie, care au intins-o fara regrete, din tara. e foarte trist ca in cazul majoritatii succeselor romanesti, statul roman are o foarte mica pondere. asa a fost si cu mungiu.

  3. poenaru iuliana @ 14.3.2008, 4:31 pm

    un articol nemaipomenit.!romanii sunt ipocriti,se lauda ci meritele altora,sa incercam sa fim mai buni,sa ne depasim conditia,sa lasam instinctul de turma si sa ne vedem lungul nasului.ma bucur pt. acest om,bravo lui,dar sa nu facem din acest lucru atata caz.felicitari pt.curajul de a spune lucrurilor pe nume!

  4. Alin @ 14.3.2008, 5:18 pm

    Costel Busuioc roman!?! Uita-te bah la fatza lui de tzigan borat! Rromul asta nu ma reprezinta!

  5. dowlriver @ 14.3.2008, 5:34 pm

    Recunosc, nu am citit articolul dar sunt la asentimentul tau, din ceea ce reiese din titlul acestui post.
    M-au innebunit astia cu Costel al lor. Nu il urasc pe Costel, nu il iubesc pe Costel dar nu pot, sa nu remarc ca noi ne incoronam regi pe succesul si spatele altuia; tipic romanesc!
    Ma uitam si eu ca tot romanul la tembelizor. Zappam cand incolo, cand incoace.
    Realitatea TV a fost de-a dreptul jalnica, penibila; din 5 in 5 min, “Breaking News – Astazi il avem invitat pe Costel; In premiera Costel la Realitatea TV” etc., c-am asa au tinut-o pan’ au intrat in direct.
    Bai frate stiu ca chiar si in show-biz, media ii dai omului cu pipeta dar nu il agasezi atata timp.
    Ei au uitat un principiu, si anume ca ii dai omului atat cat sa-l inciti, nu sa-l agasezi, sa-i provoco migrene si varsaturi.
    Personal de atat Costel m-au facut sa vars, si nu pentruca nu stiu sa apreciez o valoare, un eveniment placut ci pentru atata promovare.
    Nu Romania a castigat ci Costel, familia lui si poate dupa aceea se poate pune in ecuatie si Romania. Ma bucur doar pt. Costel atat.
    Dupa ce l-am avut in mana, nu am stiut cum sa-l promovam, am vazut ca prin 2005 a fost invitat la “zana” surprizelor si doar atat. Am mai inteles ca s-a dus sa se angajeze la opera si i s-a spus cai “prost si urat”. Asa stim sa promovam si cinstim valorile. Va rog, sa va uitati la marile valori Hagi, Ilie Nastase, Nadia i-am luat doar din sport; asa sunt pretuiti, asa sunt pusi in valoare, asa sunt pusi sa lucreze pentru tara. Imi este scarba de asa valoare, asa incultura etc.
    Nu pot sa nu remarc ca acum este pasat de la un politician la altul, doar pentru un ieftin si penibil capital de imagine.
    Ar mai fi multe de spus, dar in concluzie, asta e natia noastra, gena noastra sa ne mandrim cu ceea ce nu este al nostru!

  6. Arhi @ 14.3.2008, 6:08 pm

    vai draga, dar nu trebuie sa uite de unde a plecat, si ce ne datoreaza:))

  7. Scaevola @ 14.3.2008, 6:23 pm

    Cred ca ai pus problema putin eronat. Sau, daca vrei, cam subiectiv. :) Nu Romania il pupa in fund pe Costel, ci politicienii români, care vor sa-l acapareze acum ca pe un stindard electoral eficient. Costel Busuioc este pentru ei o tinta perfecta spre a demonstra electoratului cat sunt de “patrioti”. De aici si invitatiile care curg de la Iorgulescu, ofertele de sponsorizare de la Medelin si telefoanele de felicitare de la Basescu. Romania nu il pupa in fund pe Costel, caci Romania il iubeste cu adevarat. Am auzit zilele astea oameni simpli, pensionari amarati, vorbind pe strada, pe la cozi, prin tramvai, cu bucurie despre Busuioc, ca despre unul de-al lor, mandrindu-se cu performanta lui. Si la urma urmei, chiar este unul de-al lor. Unul la fel de sarac si umilit si care, pe meleaguri iberice, a razbunat toate suferintele si umilintele lor de aici.

  8. dowlriver @ 14.3.2008, 6:24 pm

    Eu unul nu mi-l asum pe Costel, nu rade inima in mine, mai degraba imi vine sa plang pt. ca nu stim sa ii/ne formam ci ii fortam sa se educe in alta parte. Evident aici e vorba si de optiune dar mai degraba ca nu au alternativa.
    Sa revin la educatie, am cativa amici care s-au dus la studii in USA? Dupa romania de astazi, dupa media – ce ar trebui sa fac? Sa mii asum sau nu? Personal nu am contribuit cu nimic la succesul lor si nici al lui Costel.
    Unul dintre amici sa intors din state pentru ca nu mai avea cum sa se sustina la studii, nu avea cu ce plati. A stat vreo sase luni acasa si acum o luna a plecat in Italia sa munceasca pentru a-si face rost de bani pentru facultate. In aceasta situatie eu cum trebuie sa ma simt ? Mandru sau scarbit de acesta tara.
    Exemplele pot continua, pe Cioran, pe Eliade, eminentele de pe Silicon Valley, baietii care lucreza la NASA, la Microsoft ar trebui sa mii asum stiind ca nu am contribuit cu nimic la succesul lor?Pe Stefan Minovici si multi altii ar trebui sa mii asum? RESTUL E TACERE!

  9. dowlriver @ 14.3.2008, 6:33 pm

    Singura legatura dintre mine, Costel si acesti baieti este ca ne leaga doar faptul de a fi ROMAN, sangele stramosilor nostrii.

  10. Jen @ 14.3.2008, 7:06 pm

    scolile de muzica produc, slava domnului… numai ca produsele pleaca. eram cu maria acum cateva luni (pentru cititori: prietena de-a mea, pianista foarte talentata, a facut enescu, a plecat cu o bursa in austria prin clasa a 11-a si a ramas acolo), la masa cu o fosta colega de-a ei, si vorbeau despre fostii colegi. aproape toti cei care continuasera cu muzica plecasera in strainatate, care pe unde. cred ca nici unul nu ramasese la noi la conservator.

  11. Buhac @ 14.3.2008, 7:17 pm

    Cine a scris acest articol ? – Domnilor
    Cu stima
    Gheorghe Buhac

    PS – E asa de greu de asumat raspunderea unui articol , care amesteca raul cu binele ,urmarind un anumit scop . Care este scopul totusi Domnilor .

  12. Yanni @ 14.3.2008, 7:24 pm

    Excelent comentariu!
    Daca nu castiga acest concurs, se mai vorbea de Costel?
    Costel, dragii mei, nu-i produsul Romaniei cum spune titlul articolului! E produsul lui! Spania are tot dreptul sa se mandreasca cu Costel!
    Atata timp cat in Romania vor prima nonvalorile, vom fi in coada Europei!
    Popor roman, tampit nu esti, prost nu esti, CE MAI STAI?

  13. Dan @ 14.3.2008, 7:39 pm

    Buhac, uita-te in antetul paginii si ai sa vezi cine a scris articolul. Iar daca nu pricepi scopul acestuia, imi pare rau pt tine; probabil ai impresia ca exprimarea parerilor personale este o chestie inutila.

  14. Ana Goicu Toie @ 14.3.2008, 8:09 pm

    Eu cred ca gresesti.
    Costel Busuioc are obligatii fata de tara natala si fata de compatrioti.
    El s-a nascut in Romania.
    Aici a luat timp de 3 ani lectii de canto.
    Toti emigrantii au cantat in numele tarilor lor native, defapt aceasta este si regula concursului.
    Costel a fost cel mai sustinut de compatrioti; pe internet, vizionari video, descarcari video, mesage.
    Nu uitati ca doua treimi din nota a fost data de public.
    De altfel si Costel a afirmat si a multumit romanilor care l-au sustinut.
    Intr-un interviu a afirmat ca a primit o invitatie de la Bucuresti sa cante impreuna cu marii tenorii a-i lumii de ziua Europe.
    Ce poate fi mai bun decat acest concert pentru afirmarea sa?
    Din toate afirmatiile lui se poate deduce ca nu vrea sa-si abandoneze tara si ca tara il sprijna pe el.

  15. oana @ 14.3.2008, 8:18 pm

    Felicitari pt articol, ar trebui sa-l citeasca si politicienii !, apoi, toti criticii si invidiosii – sunt o gramada, m-am plictisit sa tot dau de ei, rai suntem, domnule, noi, romanii, rai si invidiosi !
    Sper din tot sufletul, pentru binele lui, ca acest minunat om Costel (minunat pt ca e un tip simplu, modest, cu bun simt si … curajos!) sa nu se intoarca NICIODATA in Romani(c)a !

  16. elena @ 14.3.2008, 9:16 pm

    oare nu mai exista rusine in romania?ma uit la diferite posturi de televiziune romanesti si ma crucesc.oare chiar asa o fi ?? nu mi vine sa cred si totusi vad ca este tara lui papura voda ,mai rau .acum va place la toti costel va fi mare nu ??? dar unde ati fost voi cand tvr timisoara imi pare a dat pe post 2004 2005 un dragut montaj cu busuioc??? atunci dragii mei nu ati avut urechi sa auziti si ochi sa vedeti?? sigur ca nu .daca ati fi promovat acest baiat nu ar mai fi avut loc manelistii nu??? cine se putea uita la unul ce spala vagoane cu patru copii flamanzi dupa el ? ce ati fi avut voi din asta ? doar frica ca nu faceti bani si repede .oare nu va este rusine acum sa trambitati ca arhanghelii sfarsitul lumii busuioc in sus busuioc in jos???? chiar nimeni nu s a gasit sa il auda ascultandu l ??? doar doi popi si cam atat in romania ??? trebuia sa ajunga pe alte meleaguri sa il auda altii ??chiar ca am ajuns saraci in tara bogata sau mai bine zis intr o tara de surzi.dar nu este asta voi auziti doar ce vreti si cand vreti domnilor si doamnelor caci nu degeaba avem noi romanii proverbul …. dupa razboi multi viteji se arata … mi ar fi rusine imi este oricum rusine de nerusinarea voastra . dar pentru ca acest costel sant convinsa ca are mult mai mult bun simt ca voi toti la un loc si va canta si pentru oamenii din tara noastra .eu cel putin nu as accepta .nu meritati ar trebui sa cumparati de la alte televiziuni ca sa simtiti caci voi simtiti doar la buzunar in rest nu mai conteaza nimic … tara lui papura voda doar ronii va mai face sensibili ….si asta doar de suprafata . costel oricine ai fi esti mare mai mare decat toti cei care acum se cred mari .nu pot sa ti urez succes pentru ca il a deja ,pot doar sa ti doresc fericire sanatate alaturi de familia ta si de mai marii cantareti ai lumii. si sant sigura ca asa va fi .oricum nu uita de cei de acasa, nu uita de cei ce ti au fost la greu aproape si nu te lasa fermecat de succes .ramaii asa cum esti nu te increde in toti noii prieteni care sant instare sa te vanda pentru nimic.si cred ca acum nu duci lipsa. aduti aminte mereu cum era cand trudeai de dimineata pana seara fara sa se uita prea multi la tine voiau in tara ta bacalaureatul ca sa poti studia acum nu le mai trebuie nimc? inante nu te cunostea nimeni acum te cunosc toti. oricum ai o voce grozava si esti chiar destul de pregatit la scoala pe care ai facut o te comporti mi bine ca altii cu multe facutati cu noile facultati care nu stiu nici sa citeasca de pe rezumatul facut de altii. dar asta este N O R O C

  17. Dedicatie speciala pentru Subiectiv at Gramo`s World @ 14.3.2008, 9:17 pm

    [...] p.s.: Iar postul de azi ni s-a parut foarte fain! Posturi vag (sau deloc) inrudite:Si o dedicatie speciala pentru toti iubitorii lui CioranGramopics (cu o pasarica imputzita)English Humour [...]

  18. eugen @ 14.3.2008, 11:53 pm

    perfect adevarat ceea ce ati scris.mi-e rusine ca trebuie sa recunosc acest lucru, romania nu are nimic cu succesul lui Costel.Felicitari lui , a muncit si a castigat datorita curajului si ambitiei lui personale.Din pacate statul roman nu cauta sa promoveze valorile , nu vrea sa le descopere si sa le sprijine .Sigur mai avem in aceasta tara minunata si alte valori care stau nedescoperite.Din pacate ajung la concluzia ca traim in oportunism si incercam, asa cum a spus autorul articolului, sa ne atribuim reusitele atunci cand un semen de-al nostru razbeste singur.romania nu a facut nimic pentru Costel , daca ar fi facut costel ar fi castigat un concurs de muzica in Romania si nu in Spania.Sony sau alte case de discuri l-ar fi luat si daca se lansa in Romania.Deci nu cred ca avem nici un merit ca stat.Meritul este in intregime al lui Costel si pentru asta eu il felicit ca a avut curajul sa mearga in acel concurs si cred ca peste maxim doi ani va putea deveni cineva si nu datorita Romaniei ci datorita ambitiei lui si faptului ca altii l-au sprijinit sa ajunga acolo si nu Romania.Este adevarat ca el ne va face o imagine buna in strainatate.Statul roman ar face bine sa investeasca in descoperirea unor astfel de oameni aici in tara sa-i sprijine sa-i promoveze si nu sa incerce sa profite de ei atunci cand razbesc singuri in alta parte- acesta este oportunismul statului roman.Un rol foarte important il are si mass media mai ales televiziunile.Spuneti-mi cate televiziuni din Romania l-au sprijinit pe parcursul concursului? Nici una. Prezentau cate o stire de doua minute la un jurnal si gata.Stiti de ce, pentru ca eu cred ca nimeni nu credea ca acest om va avea sa castige un asemenea concurs.Dupa ce s-a terminat concursul toate televiziunile se bateau sa fac tot felul de emisiuni.(Dupa razboi multi viteji s-arata).Era de datoria televiziunii nationale , spre exmplu , ca atunci cand acest cetatean roman s-a inscris in concurs sa incerce sa transmita acest concurs , nu , doar de aceea se cheama televiziunea nationala. Vine acum Andreea marin sa se laude ca vezi doamne ea la descoperit pe Costel si ca a incercat sa-l promoveze la surprizele ei.Un mare bluf.As mai putea spune multe lucruri despre impotenta autoritatilor din tara noastra dar n-as vrea sa va plictisesc .Inchei prin al felicita pe Costel inca odata este 100% meritul lui si pentru asta are tot respectul meu. Multe succese Costel ai mult de muncit.

  19. fanel @ 14.3.2008, 11:57 pm

    Propun un banner cu: “Costel e roman dar asta nu l-a ajutat ”
    Sa le iasa din cap la toti idiotii ca ei ar fi facut ceva pentru acest om care a fost impins de rahatu ascuns din 4 in 4 ani sub un pres politic.
    Deci dragilor bloggeri e timpul sa cam luati atitudine si sa faceti o campanie antiflagelare politica cu Costel, el trebuie sa aiba mintea limpede si sa studieze , de abia acum incepe greul pentru el si are nevoie de concetrare si liniste nu hahaieli prin pd-l sau plimbari cu cocorii pesedisti…Unde era base si cu geoana cand asta muncea de-i sareau capacele sa-si creasca copiii ? raspund tot eu : Ii durea in *** de Costel, un capsunar nenorocit pentru ei.

    D-zeu sa-l ajute sa ajunga mare si sa se bucure de toate cele bune de pe lume.

  20. d'Artagnan @ 15.3.2008, 2:31 am

    Total de acord. Nu canta muzica romaneasca, nu s-a lansat in Romania. Noi ce treaba avem?

  21. gopo @ 15.3.2008, 2:32 am

    Nimic mai adevarat, Romania n-a facut si nu face nimic pentru valorile sale. Intamplarea face sa am o ruda la fel de dotata muzical dar al carei talent a ramas nedescoperit pentru ca – nu-i asa? – emisiunile de genul “Tradati in dragoste” sau “Ciao Darwin” au mai multa audienta decat emisiunile de genul “Steaua fara nume”… (Pai ce e “Hijos de Babel” altceva decat o “Steaua fara nume” internationala?) Numai ca Romania in loc sa ia Cerbul de Aur de coarne si sa-l upgradeze, sa-l lustruiasca si sa-l dea pe mana unor adevarati oameni de showbiz care sa implice in afacere case de discuri adevarate, nu studiouri de apartament, Romania zic se multumeste cu “Alege ASIA” si se distreaza teribil pe seama antitalentelor “Megastar”. Da, da, da stiu, nu e nici o legatura intre genurile muzicale de la “Hijos de Babel” si ce indrug eu p-aici. Dar genul nu conteaza, conteaza ideea! Iar ideea e ca Romania e incapabila sa se implice activ in descoperirea si – mai ales – retinerea in tara a talentelor din orice domeniu: muzical, IT, medical, etc. Foarte bine exista fundatii care sprijina talentele. Dar sa-mi fie cu iertare, daca ai infiintat o fundatie care sprijina talentele muzicale, nu sta ca un popandau sa vina Costelii la tine si nu face figuri cand Busuiocii sunt trecuti de 30 de ani pretextand ca sustii doar tinerele talente, si mai ales cand zici sustinere poate ar fi bine sa faci mai mult decat sa cumperi un instrument sau sa-i dai o bursa. Ce inteleg eu prin sustinere? Sa-l ajuti sa depaseasca problema sociala care-i atarna ca o piatra de moara si sa-l ajuti sa-si exploateze talentul. E ceea ce a facut Sony.
    Romania a dovedit ca are diamante prin cenusa fabricilor (Ludovic Spiess) sau pe sub capsuni (speram, Costel Busuioc). Problema e ca diamantele arata ca niste pietre ordinare. Cineva TREBUIE sa le recunoasca, sa le extraga si sa le slefuiasca pentru ca lasate singure dimantele nu-ti sar in poala, nu devin bijuterii si raman niste simple pietre. Ce a facut in Romania ruda de care ziceam la inceput ? Simplu. A trebuit sa traiasca asa ca a urmat o alta cariera. Visul sau a devenit doar un hobby. A reusit sa-si “exploateze” talentul intr-un restaurant. Cand a primit o oferta era deja prea batran ca sa mai conteze cu adevarat, dar a inregistrat un CD cu cantonete si arii din operete. Cu sprijin si slefuire ar fi fost un alt Nicolae Herlea (era bariton). Asa, e Don Nadie. Pentru ca a mizat pe Romania.

  22. Sergiu @ 15.3.2008, 9:45 am

    Si eu subscriu la ideea articolului. In acelasi timp, cred, ca asa cum a afirmat-o de mai multe ori, Costel nu a uitat si nu va uita de unde a plecat. Nu este produsul nostru si probabil ca aici nu s-ar fi afirmat niciodata, dar eu cred ca el doreste sa reprezinte Romania. Iar daca va fi lasat sa o faca, o va face cu cinste.
    Din pacate, deja a iesit la ivela invidia unora. Un post de televiziune a dat titlul unor discutii legate de Costel “Orice Minune Tine Trei Zile: Costel Busuioc”. Ei doreau de fapt sa socheze cu ceea ce o farte mare parte din tara stia, Costel nu e Ortodox. Ce e rau in asta? E tot Roman. Pe deasupra, faceau si o grava eroare afirmand ca “face parte dintr-o secta religioasa – ceea ce nu e adevarat. Costel facand parte dintr-un cult crestin recunoscut de Statul Roman. Cu alte cuvinte, deja “ne dam in petec” si dorim sa ingropam ceea ce nu incape in tiparele noastre.
    In final, sunt de acord si cu Gopo, daca l-am aduce pe Costel inapoi in Roamania l-am distruge pentru ca noi nu stim sa ne pretuim valorile.
    Dar poate totusi, ne vine si noua pana la urma “mintea la cap”

  23. Două articole atente « Teologie pentru azi @ 15.3.2008, 12:39 pm

    [...] Costel Busuioc nu este o marcă românească, ci o marcă spaniolă cu material românesc iar românul de Spania este, în genere, un român de orgoliu…care trebuie schimbat într-un român de echilibru şi bun simţ. [...]

  24. Miii @ 15.3.2008, 1:27 pm

    ai pus punctul pe i. Ba mai mult, comparativ, Paul Potts, omologul lui Costel din Marea Britanie, este produsul Marii Britanii. Este produsul unui sistem educational ce functioneaza si ce i-a permis lui Paul accesul la cultura, la tot ceea ce il pasiona. Diferentele se fac remarcate imediat. Paul cunoaste si intelege tot ceea ce canta, iar ariile pe care le interpreteaza au mult mai multa forta. Costel in schimb nu este foarte educat, si se reflecta in modul de a canta. Ascultatii comparativ pe cei doi si veti vedea despre ce vorbesc. Intr-adevar, Costel nu este produsul Romaniei.

  25. ana @ 15.3.2008, 1:53 pm

    Excelent articolul!

  26. Inca un roman plecat la munca in Spania @ 15.3.2008, 3:10 pm

    sunt perfect de acord…

  27. elena (alta decat prima comentatoare cu acest nume :p) @ 15.3.2008, 4:35 pm

    sunt de acord cu scaevola.
    chiar pot spune ca, din pacate, logica ta este viciata profund. Dupa parerea ta, ce se intampla cu acest talent daca in Spania nu exista acest concurs deschis tuturor?
    Dupa parerea mea, meritul pentru scoaterea la lumina a talentului domnului Busuioc este al celor care au inventat acest show de televiziune (show care nu este nici pe departe o chestie de “ajutorare”, ci este doar o emisiune, cu audienta, publicitate, rating, profit, etc.)
    De altfel, cred ca ar fi putut participa la “Mega star” la noi, daca ar fi existat “Mega star” pe vremea cand se afla domnul Busuioc inca in Romania. Nu cred ca ar fi trecut neremarcat de Iantu si de Aura Urziceanu.
    Well, aia cu “profesorii ii spuneau ca e prost si urat” chiar m-a lasat paf. Si tu crezi un asemenea bullshit?!? Poate i-a zis un profesor mai snob, sau rasist, sau cretin, ca se gasesc din astia, si se gasesc peste tot in lume, subliniez…jeesus, pana unde pot sa mearga unii ziaristi ca sa induioseze cititorii…

  28. elena (alta decat prima comentatoare cu acest nume :p) @ 15.3.2008, 5:44 pm

    cand am spus “pana unde merg unii jurnalisti…” ma refeream la fata de la metropotam. ar fi trebuit sa precizez :)

  29. valentina @ 16.3.2008, 10:53 am

    Felicitari! Minunat comantariu si dureros de adevarat! Asa ne trezim noi romanii sa-i laudam pe semenii nostri ori dupa ce mor ori dupa ce se realizeaza prin forte proprii in alta parte… Trist …

  30. felix @ 16.3.2008, 7:41 pm

    Jumatati de adevar… Ii dau dreptate mai curand lui Scaevola (cf. super). Important este ca romanii il iubesc iar el se simte roman.

  31. Fluture @ 17.3.2008, 1:04 am

    “Dar nimeni nu spune că România nu are nici un merit în devenirea omului Costel Busuioc.”

    Daca Romania ar fi fost o tara “normala”, Costel Busuioc ar fi fost si acum zugrav. Pentru ca normalitatea in Romania nu este aceeasi cu cea din “vest”.

    Datorita (sic!) Romaniei a putut el ajunge acolo unde este acum (nu ca asta ar fi o mare realizare pentru noi). Daca ar fi putut castiga in Romania macar jumatate din ce castiga in Spania ar fi ramas aici, ar fi ascultat manele in timp ce zugravea.

    Romania are toate “meritele” in devenirea celor care au plecat. Daca lucrurile ar fi fost putin mai “normale” aici – si cand zic normale ma gandesc la “civilizatiile” turco-balcanice – ne-am fi complacut toti in mediocritate si nu ar mai fi plecat atat de multi.

    Dealtfel, singura sansa a Romaniei este sa plece cat mai multi… si sa se intoarca peste ceva vreme.

  32. andrei @ 17.3.2008, 4:34 pm

    Excelent articolul! Din pacate asta e adevarul si ce e mai grav e ca noi romanii stim sa ne asumam merite nemuncite.

  33. Alina @ 18.3.2008, 1:15 am

    Recunosc ca nu am citit toate comentarii pentru ca e cam tarziu, dar as vrea sa adaug ca Costel nu e singurul artist pe care Romania l-a pierdut.
    http://www.metmuseum.org/works_of_art/collection_database/modern_art/Bird_in_Space/viewObject.aspx?&OID=210006973&PgSz=1
    Brancusi pentru restul lumii va ramane francez, oricat ne-am batea noi cu pumnul in piept ca e roman. In plus Brancusi a cerut cetania franceza pentru a putea lasa operele sale francezilor…
    As mai putea adauga pe Eliade… si lista continua…

  34. Dejectia unor condiţii incerte de civilizaţie at Adrian Ciubotaru @ 19.3.2008, 2:16 am

    [...] Sunt zile în care consum dureros de multă energie pentru a mă ţine la distanţă de o realitate contemporană pe care sigiliul meu de iluzii n-o poate digera la nivel intim. Recent, au fost zile în care pata pe trecutul lui Traian Razvan Ungureanu n-a existat, în care filtrarea balcanic-mediatica asupra lui Costel Busuioc (vezi articolul lui Alex Mihaileanu) am încercat s-o fac inexistentă, când ieşirea la rampă a lui Traian Basescu a avut loc într-o realitate îndepartată, când (azi) am încercat să mă şterg la ochi văzând prestaţia scenografică marca Bahmuţeanu/Prigoană (ştiu ca există şi invidiez pe cei care n-au auzit în viaţa loc de aceste nume). [...]

  35. wio @ 19.3.2008, 3:03 pm

    1.Ai repetat intr-una ca “Romania n-a facut nimic pt. Costel”. Te inseli, d-le.
    Romania a eliminat vizele ca sa poata pleca in Spania Costel.

    2.Esti invidios ca n-ai luat tu “Steaua” in locul lui Vadim? Ai vrea tu sa fii la nivelul lui Vadim, dar, din pacate nu esti.

  36. lurker @ 20.3.2008, 6:59 pm

    Costel e doar un produs mediatic si cred ca oricine isi pierde timpul “emitind pareri” asupra acestui subiect inexistent nu face decit sa confirme articolul de mai jos:

    http://www.monde-diplomatique.ro/Sa-traiesti-in-turma-si-sa-crezi.html

  37. Cornwell @ 21.3.2008, 5:56 pm

    Costel a fost doar un subiect de presa, exploatat de mass-media si oricum placut pentru cei care au avut ochi de privit si urechi sa auda.
    Suntem satui de hoti, crime si accidente. S-a intamplat un lucru bun cu unul dintre noi, departe de casa, de familie. Voce are, talent are, daca are si putere de munca poate va deveni cineva. Pana atunci poate ne mai cizelam si noi si vom merge la concertele lui, sau vom cumpara macar CD-urile.

  38. ciucinciu @ 22.3.2008, 4:55 am

    da la naiba asa e, tot imi ziceau colegii ca familiile lor erau cu ochii pe televizor sa vada ce a facut costel, cica era tensiune in sufrageriile alea mai ceva ca la 911 sau Titanic. prima data m-am enervat cand am auzit, e insuportabil sa auzi de la toata lumea nu stiu ce magician care a aparut la tv, asa ca m-am dus si eu sa vad ce si cum, ah, dar a fost marfa pt el ca a ajuns acolo, multi se bucura de chestia asta, ca spera ca tara noastra sa fie bagata in seama de massmedia straina si cunoscuta, sau ceva. E un fel de tata de la tara care isi trimite fiu la facultati in bucuresti apoi se lauda la tot satu ca uite ce am realizat eu….marfa pt costel, slab pt romanii ceilalti

  39. Adela Esper @ 13.4.2008, 11:42 pm

    Da ,e un articol bun .Cu parerea despre Corneliu Vadim Tudor nu sunt de acord ,el este un jurnalist de valoare si o personalitate cu o memorie exceptionala.
    Ce rusine ca nimeni in Romania nu l-a descoperit pe Costel Busuioc. Nu e pacat ca a pierdut timpul cu munci grele ,unele chiar i-au pus in pericol sanatatea? I-au oferit o bursa la Conservator ?Ce sa faca acum cu ea?Spaniolii investesc mult mai mult in el si stiu sa-i valorifice talentul .
    Locuiesc in Germania si am citit aici despre Costel Busuioc.Era o critica adusa Romaniei depre ignoranta cu care isi trateaza talentele.
    Acum cativa ani ,o prietena care este medic aici si provine din Republica Moldova mi-a spus ca nu prea mai ai ce sa inveti de la emisiunile difuzate de televiziunile din Romania.S-a perpetuat aceasta proasta moda a femeilor care obtin o cariera profesionala pe seama unor barbati mult mai in varsta ,influenti si cu bani.Sunt preocupate mult prea mult de operatii estetice ,si mult prea putin de educatie ,cultura si progres intelectual.De fapt valoarea in Romania se masoara in masini,case ,bani si de aici isi da seama lumea ce saraci sunt romanii.Nu e departe de mentalitatea tarilor din lumea a treia.
    Cel care a scris mai sus ca nu se simte reprezentat de Costel Busuioc si l-a calificat cu niste atribute mizerabile ,intr-adevar nu trebuie sa se simta asa-reprezentat.Costel Busuioc este un talent recunoscut ,iar el este un nimeni ,o catastrofa cu limbaj vulgar.

  40. veronica @ 15.4.2008, 9:58 pm

    da , asa e,Costel Busuioc nu e produsul Romaniei.

  41. Dln @ 22.10.2008, 10:34 pm

    Alinut daca ti-e rusine cu BUSUIOC nu stiu zau cu cati te poti mandrii.

Lasa un comentariu

* obligatoriu. Adresa de mail nu va fi facuta publica.

ATENTIE

Nu sint tolerate injuraturile, cuvintele si expresiile obscene sau comentariile neargumentate. Chestie de igiena a conversatiei. Mai multe detalii, aici.