39 comentarii

  1. ovidiu @ 9.12.2009, 1:50 pm

    Cum sa ne dea afara din UE. Nu exista asa ceva. Eu am o problema cu mortii sculati sa voteze. Au folosit comunistii in Republica Moldova aceste practici iar noi am fost foarte contrariati. Cu siguranta s-a fraudat de ambele parti dar pesedistii s-au enervat foarte tare deoarece pedelistii au exagerat cu furatul.
    Crezi ca e mai bine sa ramanem cu acuzatiile de frauda si sa fie atacat Basescu 5 ani? Sa i se spuna ca e presedinte pentru doar 5 milioane de romani, ca este presedintele diasporei sau ca a furat sa mai prinda un mandat. Aflam maine daca repetam sau nu alegerile si mergem mai departe. Oricum tara este la pamant. Sper ca guvernul Livache ne scoate din gaura.

  2. Alex Mihăileanu @ 9.12.2009, 1:58 pm

    Cum ziceam si in coada textului, este un scenariu pesimist si aiurea, doar ca idee.

  3. Tiberius @ 9.12.2009, 2:03 pm

    Azi am descoperit blogul tău, şi citesc cu încântare articolele. Foarte pertinente, felicitări!

    Însă acum nu sunt de acord cu tine: dacă alegerile sunt fraudate în aşa fel încât au schimbat ordinea candidaţilor ( iar eu cred că au fost fraudate în favoarea lui Mircea Geoană, iar acum nu fac decât să-şi centralizeze fraudele şi să le prezinte la CC), atunci ele trebuie repetate, indiferent de consecinţe şi costuri. Dacă le-ar fi funcţionat bine maşina de fraudat alegeri şi Mircea Geoană ieşea preşedinte, ai mai fi scris acelaşi articol?

  4. CTC @ 9.12.2009, 2:17 pm

    Vai! Ce imi pasa mie ce crede Europa? Crezi ca acum avem o imagine buna? La imagine mai jos de atat nu putem fi. Alegerile au fost fraudate, dar nu se vor repeta pentru ca nu se poate demonstra ca rezultatul a fost influentat.Probabil nici nu a fost. In trei zile nu se poate aduce nici o dovada oricum. Ce crezi ca in Italia nu se fraudeaza alegerile? Foarte bine ca contesta cineva alegerile, pana acum nu a facut nimeni asa ceva pentru ca de fiecare data a castigat opozitia si nu mai avea sens. Ar fi cazul sa ne pese ceva mai putin de ce se crede despre noi, si mai mult cum suntem in realitate.

  5. Alex Mihăileanu @ 9.12.2009, 2:19 pm

    Absolut :). Doar ca se intimpla in timp ce imi numaram banii din portofel si imi faceam bagajele :P

  6. Barengott @ 9.12.2009, 2:20 pm

    PSD e disperat. Munca lor de 5 ani de zile s-a dus pe apa sambetei.

  7. Alex Mihăileanu @ 9.12.2009, 2:20 pm

    Fix asa gindesc si tiganii romani care fura in Italia, Germania, Spania, si pe care, atunci cind italienii, nemtii, spaniolii generalizeaza si spun ca sintem hoti cu totii, ii injuri cu patos. Sa fim sinceri cu noi insine, da?

  8. dracu @ 9.12.2009, 2:22 pm

    daca nu s-a creat pana acum mecanismul de dat afara, asta nu inseamna ca absolut imposibil sa se creeeze.

    pana la urma, vorbim de un birocrat care face o procedura, care procedura poate fi aprobata (sau nu) de statele membre.

    deci nu exista “imposibil”, gata, in urmatoarele mii de ani facem parte cu siguranta din UE.

    asa cum s-a creat un mecanism de extindere, se poate crea la fel de bine si unul de restrangere, pentru a scapa de tari ca Romania (coruptie), Bulgaria (mafie violenta si coruptie) sau Grecia (dezinformarea voita a autoritatilor europene + economie dezastruoasa).

  9. lili @ 9.12.2009, 2:24 pm

    Daca exista suspiciuni, nu se pot acoperi doar pentru ca vede Europa. Ele trebuie cercetate, altfel nu mai e stat de drept si democratie.Si nimeni nu mai are legitimitate. iar daca se repeta alegerile , ele trebuie organizate de altcineva. oricum curtea costitutionala nu va avea curajul sa accepte constestatiile, asa ca…

  10. Vali @ 9.12.2009, 2:31 pm

    PDL e disperat ca nu are cu cine face guvern si implicit cu cine impartii dezastrul care urmeaza.

  11. ovidiu @ 9.12.2009, 2:34 pm

    Am auzit ca unul din motivele reclamarii fraudarii este numarul mare de buletine anulate.
    Pai fratilor la noi in firma jumatate s-au dus sa-si anuleze buletinul pentru a se evita o frauda, ca de voatat nu am avut cu cine.
    Buletinele ar trebui sa aiba o a treia optiune: MA ABTIN! Astfel incat si cei 170.000 de oameni care nu doreau sa voteze nici unul dintre cele doua pramatii sa poata sa-si exprime “legal” dreptul, fara a crea disensiuni ulterioare.

  12. Alex Mihăileanu @ 9.12.2009, 2:44 pm

    N-as crede ca e disperarea atit de mare. PNL o sa vrea la guvernare, PSD e dispus sa “sustina la limita” un guvern minoritar PDL. De ce? Au nevoie sa-si reconsolideze imaginea in fata alegatorilor. Nu uita ca in trei ani vor fi alegeri parlamentare. Nici un partid nu e dispus sa fie numit vinovat pentru adincirea crizei economice.

  13. joju @ 9.12.2009, 2:49 pm

    PSD sunt o gasca nu socialisti seriosi.
    Eu ma consider un socialist nereprezentat.
    Greseli la votare mereu vor fi. Sa fii mai corect decat OSCE chiar e ciudat.
    Fraude au fost dar nu de dimensiunile clamate de PSD.

  14. Vali @ 9.12.2009, 2:51 pm

    PNL poate sta in opozitie
    - electoratul liberal creste in mod natural (tineri cu drept de vot)
    - pe fond de criza, opozitia creste, guvernare erodeaza
    - daca nu are premier, nu o sa aiba siguranta ca nu pateste la fel ca PSD in guv. BOC

  15. Vali @ 9.12.2009, 2:52 pm

    Corect, dar nu se vrea … oricum e mai bine sa anulezi un vot, decat sa se stampileze de catre altcineva in numele tau.

  16. Vali @ 9.12.2009, 2:53 pm

    OSCE au avut doar cativa observatori, nu multi … nu puteau sa vada tot.

    Oricum, nu e ciudat ca PDL nu are nici o contestatie? NU pot sa cred ca din punctul lor de vedere totul o fost ok, nici o frauda.

  17. Vali @ 9.12.2009, 2:56 pm

    Guvern minoritar PDL (eventual cu UDMR) sau anticipate, astea sunt optiunile acum.

    PNL a trecut prin o scindare deja (PLD) si au invatat lectia. Tariceanu ori face teatru, ori va fi marginalizat.

    PSD are interesul sa compromita PLD, oricum sunt inca pe functii din guvernarea trecuta.

  18. ion ioni @ 9.12.2009, 3:07 pm

    Bun, si in cazul in care se repeta, cum se asigura conditiile corecte si concrete de nefraudare: isi iau antenele si irealitatea injuriile inapoi, isi iau uleiul si faina date la simpatizanti pe sprinceana inapoi?
    Avem acoperire broadband si in ultimul catun sa putem implementa votul electronic cu validare de CNP?

  19. adrian p @ 9.12.2009, 3:13 pm

    Alex, eu cred ca ar trebui sa iei atitudine fata de ce ti-au facut Antenistii. Lucrurile de genul asta nu trebuie lasate asa, indiferent cat de minore sunt. Tu ai impresia ca te murdaresti, dar ei “murdaresc” mult mai multe prin cuvintele tale.
    O delimitare face bine, altfel peste 10 ani o sa te-ntrebe lumea de ce produceai texte pentru Antena3 in prime time :)

    Numai bine
    adi

  20. Mircea Gherghina @ 9.12.2009, 3:20 pm

    nu stiu ce sa zic… dar tu chiar crezi ca si daca nu se vor renumara voturile, criza politica si cea economica vor inceta? Eu nu cred ca ceva prelungeste criza la noi… pur si simplu criza e deja instalata si este nelimitata. Si pur si simplu nu cred ca un guvern, poate sa fie si de uniune nationala, ar avea constiinta si vointa sa faca ceva. Sincer… sa ne uitam decat la polonezi, unde prim-ministrul Tusk a reusit cu o echipa guvernamentala sa faca Polonia prima tara din Europa iesita din criza. Tusk e de la democrati si Lech Kacynski e de la social-democrati. Si totusi se poate. Pentru ca ei cand au zis ca se fac economii…toata natiunea a inteles asta…inclusiv politicienii care au renuntat la obicieiul lor prost de a fura din banii statului ;)

  21. Horia @ 9.12.2009, 3:52 pm

    Intrebare la Radio Erevan: “Este posibil ca o tara sa fie data afara din Uniunea Europeana?” Raspuns: “Nu, dar Romania da mereu dovada de inventivitate!”

    Tratatul Lisabona a intrat in vigoare la 1 decembrie 2009. Dupa cate stiu io el recunoaşte explicit, pentru prima dată, posibilitatea ca un stat membru să se retragă din Uniune. Si daca se pot retrage tari, presupun ca e de ajuns un grup ne-romanesc inventiv caruia sa ii sara tzandara si sa gaseasca parghiile pentru a da Romania afara din UE.

  22. Sol @ 9.12.2009, 3:53 pm

    In ce fel gandesti…cum naiba sa conteste PDL? sa conteste ce? presedintele? pfuai!

  23. vasile @ 9.12.2009, 4:17 pm

    Nu am vazut nici in articol, nici in comentarii sa fi observat cineva problemele principala a alegerilor din Romania. Acestea sint:
    1. O lege electorala nealiniata la standarde europene, care permite turismul electoral.
    2. Lipsa de reactie a organelor statului in fata cazurilor de fraudare, in parte din cauza legii electorale proaste.
    3. Organizarea alegerilor prezidentiale din 2009 prin hotarire de guvern, nu prin lege sau hotarire a parlamentului. Neconsultarea opozitiei inainte de redactarea HG.
    4. Numirea fuctionarilor publici, cum sint prefectii, pe criterii politice, numirea sefilor de sectii de votare de catre prefecti
    5. Imposibilitatea pedepsirii fraudelor de la sectiile de vot din strainatate
    6. Numirea ca ministru de interne a sefului de campanie a unui candidat, rectific a sefului neoficial de campanie, caci oficial a fost altcineva.
    7. Mita electorala generalizata si alte procedee murdare de campanie.
    In aceste conditii, in urmatorii 100 de ani alegerile au toate sansele sa fie cistigate de guvern si opozitia le va contesta mereu.
    Va rog sa comparati alegerile de la noi cu cele parlamentare de anul acesta in Germania
    Acum o opinie personala
    Am urmarit alegerile la B1TVsi ma mira mai multe lucruri.
    1. Siguranta lui Basescu ca va cistiga si motivul pentru care a vobit inainte de ora 9
    2. Siguranta lui Nasului ca va cistiga Basescu
    3. Viteza si siguranta cu care PD-ul primea datele, ei ziceau ca e un sistem bazat pe inteligenta de acum 13 ani folosit prima oara in 2004
    4. Vizita lui Blaga, Berceanu si Videanu La MI si raspunsurile la misto si contrdictorii date ziaristilor.
    Bineinteles ca si PSD-ul a avut fraudele lui, doar ca nu le-a iesit. Bineinteles ca nu vor cistiga la CC si nu au probe.Aproape sigur ca politic era mai pentru ei bine ca PSD-ul sa nu conteste alegerile.
    Moral, e mai bine sa pierzi alegerille, decit sa cistigi alegeri fraudate
    Parte trista e ca Basescu e speranta multora de schimbare in bine si modernizare a Romaniei, reperul moral anticomunist autoproclamat siisi incepe al doilea mandat cu frauda in cel mai purstil comunisto-securist. Sint curios ce comunisti ar fi putut fura alegerile mai bine decit a facut-o el, ce comunist are discurs mai nationalist ca al lui, ce comunist instiga la mai multa ura impotriva bogatilor ca el, ce comunist a luat mai multe masuri economice de stinga si antiliberale decit el (legea unica a salarizarii, imposibilitatea cumularii pensiei cu salariul , impozitul forfetar, etc), ce comunist mai mentine un sistem bugetar aberant si o puzderie de servicii secrete ca el, ce comunist se poate baza mai mult pe securitae decit se bazeaza el pe serviciile secrete, ce comunist se adreseaza mai direct poporului ocolind si dispretuind parlamentul ca Basescu. Pastrind proportiile, ce s-a intimplat acum seamana cu alegerile din 1946. Daca n-ar fi asa viclean, pocit si crucis, Basescu ar fi noul Gheorghiu-Dej.

  24. ipo @ 9.12.2009, 4:59 pm

    Stai asa, care e problema daca se constata ca alegerile au fost fraudate? Exista o constitutie, niste legi democratice, care specifica faptul ca in asemenea caz se repeta alegerile. Deci exista specificata chestia asta in toate legislatiile tarilor democratice. E un paradox: este democratie, dar nu se voteaza corect, plus ca totusi se respecta legea de a se repeta alegerile. Daca cineva ar fi ciordit pe fata scrutinul, acum le baga pumnul in gura psd-istilor si gata. Pot exista negeruli in procesul electoral, iar cand diferenta e asa de mica, aceste nereguli pot schimba rezultatul.

    Dar tamtam degeaga am mai vazut si la case mai mari…

  25. ipo @ 9.12.2009, 5:00 pm

    PS: de ce comentariile conspirationiste si cele ale postacilor sunt de cele mai multe ori foarte lungi?

  26. Vali @ 9.12.2009, 5:09 pm

    La primul tur au avut contestati, la euro parlamentare la fel.

    Acum nada :)

    Dintr-o data, alegerile au devenit corecte!

  27. ciprian blidaru @ 9.12.2009, 5:17 pm

    Ion Predescu, judecator Curtea Constitutionala: “Toată lumea crede că, în materie electorală, dacă s-au săvârşit infracţiuni sau contravenţii, dacă au votat unii de două ori, alţii de nouă ori, gata, se anulează alegerile. Nu se anulează, ci se pedepsesc cei care au încălcat legea.”

  28. Vali @ 9.12.2009, 5:43 pm

    Nici macar asta nu se face din pacate …

  29. vior @ 9.12.2009, 6:10 pm

    Multa stima si respect pentru cei care vad si comenteaza situatia politica din ,
    tara,analizand-o mai in profunzimea ei,cu ,cuvinte profesioniste ,curate si nu
    cuvinte obscene, trviale , jignind cu ori ce pret ,fie ca au dovezi fie ca nu au de
    loc .Nu fac politica si nu am nevoie de politica ,multumind lui D-zeu ,ca am
    muncit peste 50 de ani si am o pensie care imi asigura traiul de zi cu zi nu
    un desfrau ci modest ,dar mergeam zilnic la un club unde ne adunam mai
    multi la table si la sah si vedeam la televiziunile [ unele nu le numesc] care
    o luna de zile nu au avut alte comentarii,de cat facute de oameni expres adusi,
    sa scormoneasca in cele mai abjecte gropi si canale murdare,tot felul de fapte
    impotriva unui singur OM,si care nu ma pronunt nici cum,momentan,s-au
    pronuntat POPORUL,s-au adunat ca o haita mai multe formatiuni impotriva
    unei singure Persoane ,care intr-o luna de campanie isi trimiteau oameni
    tot la acele televiziuni [se cunosc] ,care pur si simplu prin modul cum vorbeau
    numai de politicieni civilizati si pentru popor nu erau.Ei, cand am vazut noi toate aceste fapte ne-am zis toti ,gata noi votam cu cel haituit si asa a procedat
    majoritatea populatiei Romaniei ,si-au dat seama care este adevarata camp.
    Dece acei 65 la suta cat tot clamau ei peste tot nu s-a vazut si in rezultatul
    alegerilor?,cu toate ca ce sume uriase au cheltuit ei,daca ar sti poporul nu
    ar mai vota nici odata ,nici cei care au votat acum cu ei [ monstruasa coalitie]
    Tot in clubul nostru am ajunsla concluzia ,ca modul cum au procedat
    monstruoasa coalitie la suspendare Presedintelui,la caderea Guvernului
    au dat dovada ca nu sunt pentru cei care i-au ales ci pentru asi apara intereselesi privilegiile lor[pensii,imunitate,salarii etc] Acest presedinte a vrut
    ca in tara asta nime sa nu fie mai presus de lege,ori poporul s-a mai desteptat
    odata cu democratia,ii taxeaza la vot si atunci de ce nu isi asuma esecul si arunca vina pe popor ca nu au votat cu ei Incerce sa se faca din nou alegeri
    ca nu vor avea nici atatea voturi,chiar de or mai lua catva aliati ,dar nu stiu de unde Deci sa inteleaga pentru todeauna ca poporul ii va judeca si mai aspru.
    Astept un comentariu pertinent cu stima si respect pentru toti oamenii din tara
    [strainatate]indiferent cu cine au votat .

  30. vasile @ 9.12.2009, 6:23 pm

    Nu sint nici conspirationist sau postac, e prima oara cind scriu un comentariu foarte lung, incercind sa explic niste lucruri.
    Ca sa rezum, e grav daca un partid iresponsabil distruge imaginea Romaniei cu acuze asupra procesului electoral, e si mai grav daca legile electorale sint proaste si procesul electoral nu e democratic si transparent. Pe mine chiar nu ma deranjeaza rezultatul alegerilor, consider chiar ca la asa alegeri si asa tara avem alesul potrivit si Geoana oricum e un prostanac.
    Si vreau sa spun adevarul tuturor naivilor care chiar nu stiu in ce tara traiesc. E tara in care OTV e noua Europa libera, Base e noul Coposu, Nasul e noul Havel, Gigi Netoiu e mai anticomunist decit Mircea Dinescu si presedintele caruia Guta si Salam ii inchina manele apara poporul de capitalisti, parlament si guvern, Vanghelie e liderul opozitiei, iar noi sintem urmasii lui Traian si scriem cu oi pe dealuri dupa ce luam mita electorala. Sintem singurul bantustan din UE. As vrea sa primesc un singur exemplu de domeniu: invatamint, sanatate, finante, justitie, economie, transporturi, agricultura, industrie, turism, etc in care sa fim mai mult decit o caricatura a UE. Dupa 5 ani de modernizare am ajuns o tara de bugetari milogi si asistati social.

  31. Tatiana @ 9.12.2009, 8:34 pm

    Alex,

    nu sunt de acord cu logica ta argumentativa. Esti subiectiv, cum iti spune si numele. Hai sa sintetizam mai bine situatia: daca PSD-ul (scuip in san) are totusi dreptate si alegerile chiar au fost fraudate in asemenea hal incat sa schimbe ordinea fireasca – aka vointa boborului care s-a dus la vot – tu ai accepta ca 5 ani de zile sa ai un presedinte hot, fals, corupt?

    Pentru ca eu asta inteleg din postul tau. Si totul in numele unei presupuse frici vizavi de opinia / atitudinea pe care Europa si lumea civilizata in general o va avea despre Romania.

    Ceea ce sustii tu este un punct de vedere absurd, cat se poate de mioritic, 100% genuin romanesc. Este fix aceeasi situatie prin care trec o multime de victime “de familie” – copii violati, batuti, maltratati de unul dintre parinti, cu acceptul celuilalt.

    Hai sa bagam totul sub pres pentru ca sa avem o imagine buna in sat, in comunitate, pe scara blocului, in Europa, hai sa acceptam sa ne-o luam pe coaja pentru ca altfel se uita lumea chioras. Well, asta e wrong rau de tot, pentru ca in cazul de fata copilul f*tut in c*r e chiar poporul roman.

    Mai gandeste-te.

  32. Radu @ 9.12.2009, 10:27 pm

    @Vasile,

    Imi pare rau sa iti spun, sincer, imaginea Romaniei. care oricum nu era foarte buna pe-aici, prin Germania, a ajuns undeva mai jos decit imaginea Afganistanului (care macar, la o saptamina inainte de repetarea alegerilor s-a razgindit).

    S-a mai facut tam-tam si in alte tari, dar o tara ca Romania, care oricum nu este privita prea bine, nu are decit de suferit in urma unor actiuni negindite precum cea de acum. O fi democratic, o fi legal, dar diplomatic nu este ! Si mai ales cind aceste actiuni vin din partea unui fost “diplomat”.

    Pacat ! Foarte pacat !

    Dar in tot raul e si un bine. Macar vede toata lumea de ce sintem in stare. Si poate se va gindi UE la o procedura de eliminare a unui stat membru. Nu, nu m-as bucura sa aflu ca s-au gindit la asa ceva. Dar ar fi sanatos pentru UE care pompeaza enorm de multi bani in tarile membre mai putin dezvoltate (nu stiu citi, dar zic unii ca destule miliarde de Euro).

    Si din pacate, ce cred eu ca este cel mai rau, este ca RO nu ar putea face parte din nici o alianta. Sintem prea originali pentru a fi membru al unei aliante. Si asta ma face sa pling. De ce ? Pentru ca nu sintem deloc originali. Sintem in cel mai bun caz, de plins… Pacat !

  33. anonim @ 10.12.2009, 12:19 am

    Vezi Alex deja sutem viciati! Deja nu stim ce sa mai credem! Tu vezi, ca si multi altii, ca mine, spagi peste tot. De undeva si la un moment dat trebuie sa se inceapa in incercarea de a demonstra daca a fost o greseala intentionata sau neintentionata (ca sa nu zic fraudare ) in procesul de vot.
    Placa este aceeasi de fiecare data in anii astia de democratie: au fost fraudate alegerile dar niciodata pana acum nu s-a mers atat de departe in incercarea de a afla daca au fost fraudate si in ce masura.
    daca presedintele Basescu ar fi pierdut, si n-ar fi iesit asa cum a declarat el ca ar fi stiut inca de la ora 7 seara ca a castigat, daca ar fi iesit altceva decat se astepta, crezi ca nu ar fi strigat la fel, crezi ca nu ar fi incercat sa afle adevarul?
    De ce judecam intotdeauna cu o dubla masura: intr-un fel ne judecam candidatul si in cu totul alt fel ne judecam contracandidatul.
    Geoana nu e tocmai cel mai destept din tara, dupa cum nici Basescu nu e cel mai diplomat mediator din tara, dar in acest caz Geoana are dreptul sa incerce sa afle adevarul.

  34. Radu @ 10.12.2009, 12:22 am

    @Tatiana,

    Problema nu este cine a fost ales Presedinte.

    Problema este urmatoarea… Este Romania in stare sa asigure alegeri democratice sau nu ? Te rog sa te gindesti, tu si altii, doar la aceasta intrebare si sa ii gasesti raspunsul. Oricare ar fi el.

    Daca tu, sau altii veti raspunde la intrebarea de mai sus cu “NU”, ei atunci Romania nu mai are ce cauta nici in UE, nici in NATO si in nici o alianta de oricare fel ar fi ea. Pentru ca atunci Romania nu ar mai prezenta nici un fel de garantie ! DE NICI UN FEL ! Si ar fi demna de doar de mila si nimic mai mult !

    Cei care va amagesc cu o contestatie la Curtea Constitutionala nu stiu ce fac de fapt, in lupta pentru ciolan !

    Te rog atit pe tine cit si pe altii sa se gindeasca in ce rahat au bagat Romania doar prin simplul fapt ca au bagat de-o contestatie la Curtea Constitutionala !

    Sint de acord cu tine si cu ceilalti ca nu as vrea sa am ca Presedinte pe cineva ales prin frauda. Dar cei care au fost responsabili de campaniile electorale ale candidatilor trebuie sa isi asume atit munca cit si rezultatul. Si ar fi bine sa taca milc toti ! ALTERNATIVA: sa fie toti corecti si numai ei dar si oamenii simpli, cei care voteaza (nu cred ca se va intimpla asta in RO in urmatorii 100 de ani) !

    Nu de alta, dar nu cred ca pentru un ciolan de ros personal, risti credibilitatea unei tari si a unui popor.

    Te rog sa te mai gindesti la cele scrise mai sus.

  35. TransMix @ 10.12.2009, 11:42 am

    Eu privesc foarte relaxat situaţia fraudării. Şi ştiţi de ce? Pentru că diferenţa dintre candidaţi a fost foarte mică. Nici unul dintre prezidenţiabili nu merită să fie preşedinte, altfel ar fi câştigat cu un procent mult mai mare (de exemplu 65%). Să nu uităm ce procente scotea un Funar la Cluj, un Ciuhandru la Timişoara sau un Johannis în Sibiu. Buuun.
    Câte voturi se pot mânări prin fraudă? 100.000? Hai să zicem maxim 300.000 (deşi nici astea nu sunt câştig net, pentru că nici partidul concurent nu stă cu mâinile-n sân). Ori, la numărul ăsta (relativ) mic de voturi fraudate, chiar nu ar mai conta dacă alternativa ar fi fost cu adevărat viabilă. În concluzie, ce mi-e Băse, ce mi-e Geoană…

  36. Tatiana @ 10.12.2009, 10:51 pm

    @Radu, punctul meu de vedere e foarte clar, nu am de ce sa ma gandesc – suntem stat de drept cu adevarat sau doar ne jucam de-a democratia? Nu o sa accept in vecii vecilor sa fim condusi de o sleahta de hoti doar de dragul de a avea o imagine frumoasa in UE. M-am saturat sa mimam separarea puterilor in stat, egalitatea in fata legii si toate celelalte fundamente ale unui stat modern. Logica ta mi se pare aberanta – la fel de bine am fi putut sa musamalizam Piata Universitatii, Golaniada si mineriadele – ce parerea crezi ca si-a facut lumea cand a vazut astea? Era mai misto sa nu stie nimeni nimic, nu?

    Si tu chiar crezi ca oficialii europeni sunt pe dinafara, ca habar nu au ce se intampla aici??? Gandeste-te tu foarte bine ca de cand este Basescu presedinte Romania este mai izolata diplomatic decat a fost oricand din ’89 incoace (Basescu este presedintele cu cele mai putine vizite in afara – aproximativ de 3 ori mai putine decat a avut Iliescu, statistic, intr-un singur mandat, o multime de state mari printre care SUA nu au ambasadori titulari and so on.).

  37. ciprian blidaru @ 11.12.2009, 2:30 pm

    Întors acasă după ce a ţopăit într-una, Geoană cel Mic e trist şi rănit. Săgeata care a zburat repede ca “vântu” la rănit amarnic, iar boierii săi l-au aruncat în sus fără să-l mai aştepte să cadă. În faţa casei îi vine o străfulgerare. Îşi aduce aminte că are o soacră şi că n-a dat-o afară din casă, ba chiar mai mult s-a şi lăudat cu asta. Sudori reci îl trec, dar îi vin în minte vorbele dulci: Mihaela, dragostea mea… şi parcă-şi recapătă echilibrul. Dă să treacă pragul, iar o dată cu lumina se arată şi măreaţa mamă soacră, impunătoare precum stejarul din Borzeşti.

    “În Primăverii în poartă oare cine bate?

    Eu sunt, mamă soacră, ginerele tău iubit şi de la alegeri mă întorc rănit.

    Tu eşti Mircea? Da mamă soacră!

    Ce spui tu străine? Mircea e departe.

    Eu sunt a sa soacră, el e ginerele meu,

    De eşti tu acela, nu-ţi sunt soacră eu.”

    Mihaela, dragostea sa, plânge şi suspină. Dar vocea mamei soacre tună neîncetat.

    “Dacă tu eşti Mircea cu adevărat,

    Apoi tu aice fără voturi,

    Nu poţi ca să intri cu a mea voinţă.

    Du-te la BEC! Pentru partid mori!

    Şi-ţi va fi mandatul coronat cu flori!

    Mircea se întoarce şi din twitter sună;

    Oastea de sub urne se adună,

    Lupta iar începe… baronii zdrobiţi

    Cad ca nişte spice, de voturi loviţi”

    Mircea simte răcoarea umedă a nopţii. Se uită spre poarta casei tot mai departe şi şuieră cu mânie: “fir-ar al dracu` de ce n-am dat-o afară din casă. Credeam că e cel mai bun lucru pe care l-am făcut. Sunt un prostănac. Ce să fac acum, parcă sunt stresat, să mă duc la Vântu pentru relaxare? Cred că e şi el stresat acum, dacă a ieşit tătarul. S-ar putea să-l popească Popa”.

    Pe drum, ca să-şi facă curaj, începe să cânte din folclor: “Măi tătare, măi tătare, dacă vrei pâine şi sare, nu veni pe cal călare…”. Va trebui să lupte chiar dacă mama soacră nu-l va înţelege că tătarii sunt mai răi ca turcii. Totuşi nu e singur. O are alături pe Vrâncioaia Firea şi pe fiii ei care stau ca nişte ciocârlii pe sârmă gata să dea semnal în ţară. Sunt acolo oşteni de seamă, ceata lui piţigoi, pleacă unu, se întorc doi. Străjerii trompetişti porecliţi în fel şi chip, Tatulici mereu aici, Huzureanu, Gânditorul de la Hamangia, cu “gândul” într-o parte şi cu „adevărul” în alta şi mulţi alţi ciutaci, nistoreşti, urseşti, stăncuţe. Oh, da, se va lupta până la capăt, iar de va fi să fie înconjurat se va refugia la cetate, la moşier Dinescu, zis şi menestrelul portofel, care va scoate berbecuţii fripţi la înaintare.

    Mulţumit de oastea visată, Mircea se duce cu gândul şi la tovarăşul său de luptă din prima şarjă, patricianul Crin. Pe unde o fi şăgalnicul Crin? Dar mintea i se tulbură din nou. În aer parcă vede o nălucă, călare pe o sondă. Ce sunt astea? Aventurile baronului de Midia(hausen) călare pe o sondă, cel care l-a adus în loja patricienilor pe Crin. Oare mai pică o casetă? Nimic. E trezit brusc din vedenie de un ţipăt venit dintr-un tufiş. Domniţa Şandru ţipă cu disperare: “Am fost fraudată! Am fost fraudată!”. Vătaful Guşă fuge în urma ei strigând cu putere: “Taci din gură, eşti nevotată demult!”

    Dimineaţa în pat, după o noapte cu vise înfricoşătoare. “Totul e un coşmar, nu e nimic real, doar am visat, de fapt sunt preşedintele României.” Aude paşii mamei soacre şi-i încolţeşte un zâmbet matinal la gândul că va fi prima dată când va auzi: bună dimineaţa domnule preşedinte!

    “Bună dimineaţa mamă soacră!”

    „Bună dimineaţa prostănacule!”

  38. Marta @ 13.12.2009, 6:39 pm

    @Tatiana, daca nu vrei sa te mai gindesti, nu te mai gindi! Desi ginditul nu e toxic. Nu te mai gindi, dar nici nu insista, ca gresesti.

    Asta cu izolarea RO e chiar penibila. Iliescu a facut/primit vizite ca voia lumea sa stie cine suntem si ce vrem, dupa mineri s-a lamurit. Nu stiu la ce mandat te referi, oricum alt val de vizite au fost preaderare, putea sa fie presedinte si un ghiveci cu muscate.

    Faptul ca Base SINGUR a reusit sa negocieze pt Dacian Ciolos cu succes ineamna mai mult decit toate vizitele, Cilos are pe mina 40% din bugetul UE si Base a primit o recunoastere explicita a rolului lui in asta.

    Europenii stiu ce se intimpla, precis, dar Partidul Socialist European are nevoie de membri, asa ca EL e cel care BAGA NITEL SUB PRES pe moment penibilitatile PSD. Oficialii stiu ca totul a fost OK si ca astia nu sunt in stare, din corputie si ciolan, sa gireze infringerea. Dar or sa ii bata in curind pe umar, ca nici PSE nu are nevoie de circari chiar asa de spectaculosi.

    @Alex M. teme generaliste … try again in lb romana corecta, de ex. Teme de interes general. (ajuta si la credibilitate)

Lasa un comentariu

* obligatoriu. Adresa de mail nu va fi facuta publica.

ATENTIE

Nu sint tolerate injuraturile, cuvintele si expresiile obscene sau comentariile neargumentate. Chestie de igiena a conversatiei. Mai multe detalii, aici.