Ies, mai devreme, să scot nişte bani. Mă opresc la bancomatul Băncii Transilvania de lîngă Librăria Eminescu. Formez PIN-ul, apăs “retragere”, apăs butonul din dreapta jos, din obişnuinţă, pentru “altă sumă” şi sînt întrebat dacă vreau chitanţă pentru cei 500 de lei pe care tocmai îi retrag. Acum, mă întreb şi eu, ca tot omul: de ce nu poate avea şi Banca Transilvania nişte bancomate normale, pe care “altă sumă” să apară în dreapta jos, acolo unde e logic şi firesc, şi nu în stînga jos?
Desigur, am anulat tranzacţia şi am reluat operaţiunea. Eu n-aveam nevoie decît de 40 de lei. La reluarea operaţiunii, cînd în sfîrşit nimeresc “altă sumă”, formez “40″ şi apăs pe OK. Altă eroare: suma introdusă nu este multiplu de zece. O iau de la capăt şi îmi dau seama că trebuia să mai apăs de două ori pe zero. De ce? De ce un bancomat, de la care retragi bani, te pune să scrii suma cu tot cu zerourile de după virgulă?
Zău, de ce să mai scriu “,00“, cînd oricum bancomatul nu dă bancnote de cinci lei, că de un leu nu mai poate fi vorba de mult, darămite monede? Chiar e necesar să-mi cumpăr topor şi să-l însor cu un harem de bancomate BT? Cu ce-a greşit toporul ăla?
tipul din atm @ 12.3.2010, 3:24 pm
La banc prost e la fel
Folosesti cardul doar pentru retrageri la ATM?
Adrian Popa @ 12.3.2010, 3:50 pm
Daca ar fi sa scriem despre banci si bancomate ar trebui un blog separat. Eu recent am avut o problema cu cei de la brd. Am mers la ei si le-am spus ca vreau un card cu care sa pot face pariuri online. S-au documentat tipele si mi-au recomandat un Visa. Achit vreo 41 ron asigurare si taxa emitere card. Vine cardul. Alimentez. Si vreau sa ma apuc de pariuri. Sturile imi refuza pariurile. Sun la banca. Ne pare rau Cu cardul dumneavoastra nu se pot face pariuri online…
Alex Mihăileanu @ 12.3.2010, 3:59 pm
Nu, de obicei platesc cu el in magazine sau pe net. Rar il folosesc la bancomat.
Sebastian @ 12.3.2010, 4:24 pm
Wow. Mare problema! Deci problema ta e ca de ce nu are BT un “bancomat normal” (oare cum o fi aratand un bancomat normal?) care sa afiseze optiunea “Alta suma” in partea dreapta jos “unde e logic si firesc”.
Pai de cand e logic si firesc sa fie in dreapta jos? Poate eu sunt stangaci si vreau sa fie in stanga la mijloc, ca asa mi se pare mie “logic si firesc”.
Iar daca atunci cand lucrezi cu BANI nu deschizi ochii si apesi “din obisnuinta”(!!??) apai chiar nu vad care-i baiul bancomatului BT. Sunt zeci, poate sute de softuri de bancomate, fiecare cu setarile, optiunile si particularitatile lui. Asa ca nu mai da vina pe bancomat sau pe banca.
Si da, ai dreptate, si mie mi se pare aiurea sa trebuiasca sa tastez (la unele bancomate) inclusiv zerourile de dupa virgula, dar nu fac caz de asta si nici nu mi se pare motiv sa-mi cumpar topor cu dedicatie.
Costel @ 12.3.2010, 5:47 pm
Sebastian e un cretin care lucreaza la banca aia.
Sebastian @ 12.3.2010, 8:00 pm
@Costel:
Multumesc Costel. Esti foarte amabil.
Iar moderatorul care lasa mesaje injurioase si atacuri la persoana cum e?
Pentru cultura ta generala (daca ai asa ceva) nu lucrez nici la BT si la nicio alta banca.
@Alex Mihaileanu:
In posturile tale precedente scriai cat de scurt si dur esti cu cei care nu respecta bunul simt pe post-urile tale. In acest caz nu se aplica?
bro @ 12.3.2010, 9:56 pm
Hmm, este azi un post asemanator si la arhi. Ce se intampla, e zi de salarii azi ? Sunt de acord cu sebastian: cine stabileste ‘normalitatea’la bancomate ?
sophia @ 12.3.2010, 10:23 pm
corect. de ce accepti mesajele injurioase??
si eu sunt de acord, sunt n tipuri de bancomate..doar trebuie sa fii putin atent..sa casti bine ochii, fara sa-ti faci nervi din orice chestie mica.. sau sa consideri orice nu ti se potriveste tie ca pe o palma data
Alex Mihăileanu @ 12.3.2010, 10:45 pm
@Sebastian: Se aplica peste tot, doar ca unele comentarii mai scapa. Cind verifici la mai multe ore distanta, primele la care te uiti sint cele intrate in moderare, pe celelalte poti sa le mai sari cu vederea. Iti promit ca nu va mai comenta Costel aici.
Alle @ 12.3.2010, 11:08 pm
Bine, poate nu are legatura numai cu bancomatul de la Banca Transilvania,
ci cu multe multe multe
enorm de multe
lucruri in tara asta/chiar in lume, despre care te intrebi “dar a gandit cineva cand a facut asta????”/ “gandeste cineva????” “de ce avem cap?”.
Trebuie gasita o solutie.
Sorin @ 12.3.2010, 11:40 pm
Alex are dreptate, standardele impuse de majoritatea bancomatelor au optiunea „Alta suma” in dreapta jos. Si nu sunt n bancomate in lumea asta – in Romania si in cele mai multe tari europene predonima 3 tipuri: NCR (care domina piata in Romania), Diebold (BT, CEC) si Siemens-Niexdorf.
Si la mai toate, optiunea e pusa asa cum se spune, in dreapta jos – asta pentru ca niste oameni si-au pierdut vremea facand diverse studii care au aratat ca acolo e locul potrivit pentru aceasta optiune. Stiu, e aberant, nu?
Adica puteau sa-l puna in afara bancomatului, pana la urma, poate prin sucursala, la intrare, in stanga…
vvvali @ 13.3.2010, 11:31 am
Incredibil! Voi chiar nu aveti alte framantari decat ‘dreapta jos’, ‘stanga jos’, ’00 in plus’?
Ce minte odihnita ai!
Din ciclul ‘Hai sa ne aberam pe net’ iti propun urmatoarele subiecte:
- de ce trebuie sa dau ‘enter’ (‘stanga sus’) dupa cele 4 cifre ale codului pin?
- de ce trebuie sa introduc cardul in bancomat, cand as putea doar sa il arat, cum ar fi normal?
- de ce nu se dau chitante pe hirtie roz?
alt sebastian @ 13.3.2010, 12:01 pm
Chestia aia cu zero-urile dupa virgula e o timpenie! in rest, ca utilizator de bancomate BT nu am probleme cu tastarea…(eu tastez de obicei “alta suma”)
Mos @ 13.3.2010, 12:17 pm
Suma este cu virgula pentru ca la bancomat la BT poti sa si platesti facturi nu numai sa scoti bani…asta e logica sumelor cu virgula. Intradevar puteau sa fie diferit modul de introducere al sumelor in cele 2 cazuri dar asta e alta poveste
Adi @ 13.3.2010, 12:24 pm
Sebastian are dreptate. Încă e în lucru dispozitivul de citit mintea, până atunci trebuie sa fim atenți la ce scrie pe ecran. Dacă trebuie introduși 2 de 0, așa să fie. Dacă butonul cu pricina e în stânga, apăsăm acolo. Trebuie doar 10 secunde de atenție, doar atât! Poate ești obișnuit cu un alt tip de bancomat, asta nu înseamnă că toate trebuie să fie la fel.
mda @ 13.3.2010, 12:28 pm
data viitoare incearca un bancomat CEC, daca vrei sa nu arzi la fel de multe calorii. pana la urma, apasatul unei taste de 2 ori poate duce la degete rupte sau mai stiu eu ce. sa fim seriosi, daca nu puteai intra in casa din cauza interfonului mai era ceva, dar asa…
razvan @ 13.3.2010, 12:44 pm
Pe mine ma enerveaza la culme faptul ca atunci cand vreau sa retrag bani, se intampla de multe ori ca bancomatul sa nu aiba. Imi da mesaj “tranzactia nu poate fi efectuata” sau ceva de genul.
Intr-o zi (cu ghinion) am patit asta de 2x consecutiv la 2 bancomate diferite. M-am plimbat ca prostu’ de la un aparat la altul, si… degeaba.
Ce e asa de greau ca atunci cand suma din aparat scade sub un prag/threshold acesta sa emita o notificare sau ceva…
mariushal @ 13.3.2010, 12:56 pm
@ALLE: Da, trebuie facut ceva de catre fiecare, cand e vorba de banii tai e bine sa belesti ochii!
Chestia asta cu ATM-urile sa fie toate la fel e o monstra de gandire comunista sa fim toti la fel sa nu iesim din rand, in alta ordine de idei draga AM cred ca ai ramas fara idei ptr. blogul tau.Thumbs up!
Jean @ 13.3.2010, 12:56 pm
Da frate, mare problema. Daca ar fi avut butonul “fara numar”, ar fi fost mai simplu. Dar ce ne facem ca nu te calificai pentru apasarea lui.
iupky @ 13.3.2010, 1:05 pm
Problema expusa este o nonproblema de fapt si tine de capacitatea umana, sa zicem, de a rezolva o situatie prin modalitati asemanatoare dar totusi diferite plecand de la un set de reguli ce trebuie respectate.
Daca vrei un bancomat care sa se muleze perfect pe nevoile tale, iti sugerez sa iti comanzi unul. Sunt sigur ca si la cele care afiseaza pe ecran cum si unde vrei tu ai gasit ceva care te nemultumeste.
Adevarata problema rezida in aparenta ta incapacitate de a te adapta la diferit.
Cred ca din ce in ce mai mult devenim rezidentii permanenti ai unor obiceiuri tehnologice care ne robotizeaza felul de a fi. Facem ‘blue screen pshihologic’ la chestii banale dar care sunt ‘diferite’.
Mesa @ 13.3.2010, 1:18 pm
“Formez PIN-ul, apăs “retragere”, apăs butonul din dreapta jos, din obişnuinţă”
- unde am mai auzit eu ceva de genul acesta?? :).
A! Mi-am amintit, la biologie in liceu – se numeste reflex conditional ( pavlovian ).
Costin @ 13.3.2010, 1:20 pm
Draga Alex, consider ca lucrurile pe care ajungem sa le facem doar din obisnuinta, fara sa mai fim atenti, sunt foarte periculoase, cu toate ca intr-adevar, de multe ori dorim comfort si comoditate. Cu atat mai mult atentia e necesara cand vine vorba de scos bani de la un bancomat. Asa ca un pic de diversitate, cat sa ne tina treji, cu simturile ascutite, nu strica.
Cat priveste zerourile, de acord, e stupid.
Cum stupid e si Costel care ajunge sa jigneasca fara motiv pe un blog “moderat”. Pericolul este sa pierzi cititori cu opinii, fie ele si diferite, si sa ramai numai cu cei a caror inteligenta se opreste la “cretin”. Mult succes.
Stefan @ 13.3.2010, 1:44 pm
he he he… bancomate
care nu merg cand ai nevoie de bani..
POS-uri care nu mai merg dupa ce tu ai apucat deja sa bagi un full de benzina
si alte treburi romanesti (functioneaza) si nesimtite (asa ‘e’ bancile in romania; comisioane si dobanzi uriase, servicii de 2 bani)
Alex Mihăileanu @ 13.3.2010, 3:00 pm
@mariushal: chill, eu doar faceam un misto nevinovat, da’ daca a fost luat de bun, atunci… e naspa. Zau, ma grabeam si, in loc sa stau 10 minute sa scot 40 de lei, preferam sa stau un minut. Nu e prima oara cind folosesc ATM-uri BT si, de regula, ma descurc, doar ca eram pe fuga. Da’ vad ca unii au luat-o de buna, nu asa…
eps @ 13.3.2010, 3:30 pm
In primul rand, normal este sa citesti ce se afiseaza pe ecran, nu sa apesi pe butoane ca un robot.
In al doilea rand, sunt convins ca n-ai stat 10 minute la bancomat din cauza asta. Sunt multe lucruri de rahat in tara asta, dar hai sa nu incepem sa exageram acolo unde nu este cazul.
PS: pt eventualele comentarii ulterioare.. nu lucrez la BT si la nicio alta banca.
vvvali @ 13.3.2010, 3:41 pm
Hai mai Alex, acum o dai la intors ca trenu in Simeria! Daca mistoul tau a fost nevinovat inseamna ca n-ai umor fratioare. Ai grija pe viitor ce articole mai scrii sa nu te faci gratuit de kakao pe net.
Wake up bro’ !
mariushal @ 13.3.2010, 3:44 pm
@alex mihaileanu
Sunt unul din aia care te citeste mereu, si asteapta numai subiecte cu grad ridicat de IQ pentru cititori deci mistoul e bun ca si murdarirea vorba reclamei pentru detergenti de acu ceva vreme!
E adevarat ca de ceva timp nu am vazut nici un subiect strong pe blogul tau, dar poate sunt eu subiectiv.
Catelu @ 13.3.2010, 5:33 pm
Eu n-am citit UI design guidelines pentru ATM-uri, dar “alta suma” in dreapta jos sau in stanga la mijloc mi se pare cam tot aia. Cat despre virgula zecimala in suma, asta s-ar putea sa se traga de la re-utilizarea aplicatiei si in tari unde ATM-ul distribuie fractiuni de moneda. Ce se intampla, parerea mea. Hic.
Dar chiar un topor pentru atata lucru? Eu, daca as avea un topor, l-as pastra pentru cand am de platit taxe sau de obtinut vreo hartie de la o institutie de stat.
aurora @ 14.3.2010, 1:46 pm
mda.. eu cu ani in urma am patit alta chestie mai urita, tot la BT, daca tin bine minte. am introdus o suma care depasea numarul de bancnote acceptat de bancomat (pe atunci de 500.000), ma asteptat, bancomatul mi-a spus ca nu se poate, dar banii au ramas agatati intre 2 banci (cea la care eram eu si BT). am mers la bancomatul urmator, al unei alte banci, si am constatat ca nu mai am suficiente fonduri.
i-am recuperat pina la urma, dar a durat citeva zile. noroc ca nu am fost prima dintre colegii mei care a patit asa ceva si mi s-a spus care e procedura.
EPISTOLEpentruZEUS @ 14.3.2010, 7:00 pm
sa fii tu sanatos ce de orgii ar face toporul ala!
prost ar fi sa se insoare!
si cu cine? cu prostitu-bancomatele de la BT? pai, nu stii ce vorbe umbla in sat despre ele?
sophia @ 15.3.2010, 10:51 am
de acord, de ceva vreme nici eu nu am mai vazut un subiect interesant pe blogul tau.
eu am inceput sa te citesc in timpul campaniei electorale…asa ca referinta
sincer, te plangi de f multe chestii care nu-si au sensul si le mai si publici, chestii mediocre dupa parerea mea.
pagubas @ 15.3.2010, 6:42 pm
bani papati de bancomat. solicitare de bani, caraiala, paraiala atm, card dat afara . solicitare noua. fonduri insuficiente. bani papati. banca transilvania. banca transilvania. niciodata cu bani suficienti in atm , probleme mereu. bani papati. nervi, milogeala, reclamatii, astept dupa banii mei. mai bine fra aceasta banca