De ce n-aş renunţa la Windows 7

windows 7 De ce n aş renunţa la Windows 7Azi dimineaţă, laptopul meu mai că m-a umplut de nervi. M-am trezit că-mi vede toate reţelele wireless din cartier, mai puţin routerul de la jumătate de metru de el. Telefonul găsea reţeaua, MacBook-ul soţiei găsea reţeaua, doar Windows-ul meu nu voia să o găsească. Am simţit că m-am întors cu vreo 8 ani în timp, cînd cablul UTP era sfînt. Am dat vreo cinci restart-uri, nimic. Am reinstalat router-ul, degeaba. Într-un final, m-am uitat pe lista de update-uri pe care tocmai le instalase. Mai erau vreo cinci opţionale, printre care şi cel pentru placa wireless.

Să fie clar de la început: laptopul meu stă deschis aproape non-stop. Singurele momente în care e închis sînt atunci cînd trebuie să ajung undeva cu el, iar atunci e lăsat în hibernare. Îi mai dau cîte un restart la 3-4 săptămîni. Eh, Windows-ul are obiceiul de a-şi lua în fiecare dimineaţă update-urile. Azi dimineaţă, cînd trebuia să le instaleze, calculatorul meu hiberna liniştit. Se întîmplase minunea, aseară, şi-am zis să-l închid. Ce-a făcut, ce n-a facut, cînd l-am deschis de dimineaţă, nu-mi mai vedea reţeaua. I-am dat restart să fie sigur pe update-urile proaspete, aceeaşi problemă. După alte cinci restart-uri, îmi spun că ar fi cazul să văd ce-a instalat.

Rămăseseră vreo cinci update-uri “opţionale”, printre care şi cel pentru placa wifi. Între timp, de nervi, reinstalasem şi router-ul şi continuam să spumeg. După instalarea “opţionalelor”, surpriză!, toate au mers fără nici o problemă. E drept, mai puţin touchpad-ul, al cărui update a şters softul Dell-ului, aşa că am rămas pentru cîteva minute – pînă la reinstalarea driverului de pe Dell.com – fără scroll pe touchpad.

Lăsînd la o parte micile probleme, precum aceasta, îmi dau seama că, pentru mine, nu există nici un sistem de operare mai bun. Mă gîndeam, la un moment dat, să-mi iau un MacBook. Sînt limitat din punct de vedere al software-ului (grafica vectorială o fac în Xara, de exemplu, care nu are versiune pentru Mac), plus că Mac-ul doamnei mele face mai mult scandal şi mai des decît Windows-ul meu. Unde mai pun la socoteală că XP-ul îl reinstalam la fiecare trei-patru luni, iar de un an şi ceva, de cînd am Windows 7, nici măcar o singură dată nu mi s-a blocat calculatorul…

Windows 7, fără să încerc să fac cîtuşi de puţin reclamă, este cel mai stabil Windows posibil şi, din multe puncte de vedere, atît cît am putut să compar, mult mai stabil decît Mac OSX. Da, rămîne eterna problemă cu viruşii, dar cîtă vreme nu intri pe site-uri suspecte, cîtă vreme deschizi conţinutul unui stick USB cu Total Commander, să vezi ce fişiere ascunse există, şi mai ai şi un Avast la îndemînă, nu există nici o problemă. Eu, unul, n-am avut nici o problemă cu Windows 7, alta decît mărunţişuri precum mici incompatibilităţi între drivere şi update-uri. Şi la modul cel mai serios vorbind, driverele mele, instalate acum, sînt de Vista (de altfel, şi sistemul de operare preinstalat cînd am luat laptopul), deci probabil fireşti.

Mă gîndesc la următorul aspect: dacă toate produsele Microsoft ar fi cel puţin pe trei sferturi la fel de bune ca Windows 7, n-ar mai exista competiţie pe piaţă.

Tags: , ,

31 comentarii

  1. jules @ 4.8.2010, 12:18 pm

    Aici ai dreptate .
    Pina si eu sint multumit de el. Ba chiar mi se pare ca e si mai rapid sau cel putin mai usor de lucrat cu el, decit XP-ul avut inainte. ( care a stat patru ani cu instalarea initiala )
    Si am pornit cu ideea ca o sa-mi displaca total 7, ca o sa mearga greu, ca o sa ma incurc in el. Si cind colo, surpriza. Nu degeaba e un succes, raportat la Vista mai ales.

  2. Gheorghita Teodoru @ 4.8.2010, 12:59 pm

    …si cu toate astea, lumea nu prea se inghesuie sa-si schimbe XP-ul cu 7. Niste motive gasesti aici:
    http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1725964/users-sticking-windows-xp
    http://www.theinquirer.net/inquirer/feature/1726237/inq-readers-windows-xp-views-money

  3. Alex Mihăileanu @ 4.8.2010, 1:14 pm

    @GT: Ai fi surprins, dar in Romania, conform StatCounter, Win 7 are cota de piata de 19% in doar un an. In maximum doi, o sa inlocuiasca masiv XP-ul. E mult prea misto.

  4. Jean Valjean @ 4.8.2010, 1:40 pm

    Zici ca Mac-ul doamnei face scandal, in ce sens?
    Eu as vrea sa-mi iau un MacBook si sa stiu la ce sa ma astept.

  5. Gheorghita Teodoru @ 4.8.2010, 1:41 pm

    @alex: am citit stirea. Cred ca ponderea se datoreaza mai ales sistemelor nou-vandute cu Win7 preinstalat si mult mai putin celor care au migrat deliberat (si legal).

    Conform altor statistici – http://www.netmarketshare.com/os-market-share.aspx?qprid=11 – la un an de la lansare, Win 7 a reusit sa depaseasca Vista (care acum are cam 4 ani vechime). Cifrele sunt interesante, in sensul ca declinul XP-ului nu se concretizeaza intr-o crestere similara a Win7. Proportional vorbind, Win7 a fost adoptat mai degraba de utilizatorii Vista decat de cei cu XP.

  6. Alex Mihăileanu @ 4.8.2010, 1:47 pm

    @GT: eu am avut XP. Am detestat Vista din momentul in care l-am vazut prima oara. Cind mi-am luat Dell-ul, primul lucru pe care l-am facut a fost sa formatez si sa instalez XP-ul.

  7. Alex Mihăileanu @ 4.8.2010, 1:53 pm

    Jean: aproape intotdeauna apare cite o problema :)). N-are multe softuri instalate, dar cu toate astea, se misca greoi dupa doi ani, Flash-ul o sa manince din procesor si o sa-ti blocheze din cind in cind browserul… Maruntisuri din astea, de-ti scot peri albi. Plus, uneori apar incompatibilitati cu hardware extern (cazul meu, cu un router TrendNet). Plus alea obisnuite: n-ai virusi, da’ n-ai nici destule softuri… In principiu, merita sa-ti iei un MacBook, ca-i rapid, dar dupa ce te enerveaza de citeva ori, merita sa-ti instalezi Win 7 pe el :P

  8. Marian stanciu @ 4.8.2010, 6:16 pm

    1. Daca domnu’ nu poate renunta la Windows 7 din motive de Xara atunci ii putem explica cu blandete cum ca Xara se poate instala bine mersi cu UN SINGUR CLICK in Ubuntu, direct din Software Center, echivalentul lui Add Remove/Software ….

    2. Daca DELL-ul domnului, indiferent de model e mai silentios decat laptopul Mac al doamnei, indiferent de model, atunci ceva nu e-n regula cu Mac-ul doamnei. Ceva foarte serios in neregula deoarece eu pana acum n-am vazut NICAIERI laptopuri mai silentioase decat ceve de la Apple. Nici macar la “confratii” intru preturi exorbitante, Sony Vayo.

    3. Daca update-urile scrise cu picioarele de developerii atat de ridicati in slavi de maimutoiu’ de Ballmer ar fi cu adevarat facute cu cap atunci poate, poate Windows 7 ar fi demn de laut in seama. Altfel da, e cel mai bun Windows de pana acum. Comparat cu confratii sai din aceasi familie.
    Dar asta cu “cel mai bun de pana acum” e valabila si la sistemele de operare concurente: fiecare distro de linux e MULT mai buna decat cea anterioara si exact acelasi lucru se poate spune si despre OSX-ul de la Apple.

    Ce mai enerveaza insa este faptul ca gunoiul asta de articol este de fapt o reclama mascata prost la un alt gunoi. Nu de alta, dar un post pe un blog e una si gasirea aceluiasi post pe vreo 10 site-uri e cu totul alta.

  9. Alex Mihăileanu @ 4.8.2010, 6:24 pm

    @Marian: nu stiu ce ai mai gasit tu pe inca alte zece site-uri, da’ nu-i nici o reclama mascata. Ar fi fost bine sa fie, da’ Microsoft nu se baga decit in campanii mari, nu in mizilicuri de pareri pe bloguri.
    In alta ordine de idei, nu compara cu Ubuntu sau cu Linux sau cu OSX. Vista a fost mai prost decit XP-ul, o recunoaste pina si Microsoft. Legat de drivere, Dell-ul meu a fost conceput pentru Vista, nu pentru Win 7, si n-are drivere scrise special pentru Win 7.
    Diferenta dintre Mac si Win e ca OSX a rulat intotdeauna pe hardware produs de o singura entitate, nu pe hardware produs de toata lumea, in miliarde de configuratii. De unde si eterna problema cu driverele. Simplu. Deci hai sa sarim peste etapa de hateri, ca e inutila.

  10. Marian stanciu @ 4.8.2010, 6:56 pm

    Eu am raspuns punctual si chiar daca mi-am dat cu parerea la modul dur, am oferit o solutie, nu doar un comentariu bun de incadrat la categoria “hai sa ma aflu si eu in treaba”. O solutie, o alternativa foarte viabila pentru ca experienta descrisa sa nu se mai repete.

    Rezumam: Xara, virusi, update-uri, Dell, Apple/OSX.

    Dupa 20 de ani de meserie nu ma mai pot numi evaghelist al vreuneia dintre parti. Stiu destul de bine ce bun si ce e rau la fiecare dintre ele (Win/Lin/Mac). Ce-mi doresc este ca lucrurile sa fie prezentate corect si sa serveasca cu adevarat utilizatorului de rand.

    Sa zicem ca pot fi intelegator fata de un jurnalist, desi port conversatia cu cineva care are “experienta in COMUNICARE”. Inteleg ca acel jurnalist nu are prea multe de-a face cu IT-ul decat de la nivelul unui utilizator.
    Sa fim de acord si cu ideea cum ca Bill nu se incurca cu bloguri mici din Romania cand vine vorba de PR.

    Dar faptul ca un simplu “search” pe Google dupa sirul “De ce n-as renunta la …” imi insira cel putin 10 site-uri care fac referire la acest articol, hmm…

    Stii ce intelege amaratul ala de surfer roman ? Intelege ca DELL-ul e buricu’ pamantului chiar daca are oarece probleme cu Windows 7, intelege ca n-are rost sa se uite niciodata la un MacBook Pro si nu in cele din urma intelege ca Windows 7 este cel mai bun dar de la Dumnezeu pe care si-l poate permite daca se hotaraste sa-si cumpere un calculator. Despre Linux nici macar nu mai aduc vorba ca sa nu aud din nou stereotipul ala cu “e numa’ pentru geeks”

    Ceea ce, scris si (mai rau) “site-shared” prin blogosfera lu’ peste, e de-a dreptul naucitor.

  11. Alex Mihăileanu @ 4.8.2010, 7:08 pm

    Ca ai gasit “cel putin zece site-uri”, asta e partea a doua. Se numeste spam-site-uri si preiau continut in draci, automat, de peste tot. Pe multe dintre ele le-am marcat ca atare la Google. Deci, din punctul asta de vedere, te inseli.
    Acum, eu nu sint IT-ist, sint utilizator. Nu sint programator, sint un om care stie ceva PHP si foarte mult CSS, printre altele. De formatie, sint jurnalist, insa m-am orientat catre domeniile care-mi aduc bani. Acum, ca idee, n-am avut niciodata impresia ca articolele “mai tehnice” sint scrise profesional, ci mai degraba sint niste pareri ale mele si atit. Dell-ul nu e buricul pamintului, dar in comparatie cu multi alti producatori, isi merita banii cu virf si indesat. In primul rind, are un raport calitate-pret excelent. In legatura cu Linux, nefiind programator, sa-l folosesc doar in lipsa unui alt sistem de operare, mai bine stau linistit in banca mea. Cit despre Mac, vad cite faze ii face sotiei, asa ca nu vad de ce as da banii pe el. Si tragind linie, ca fost utilizator de toate sistemele de operare de la Microsoft, mai putin Vista, 7 mi se pare cel mai bun si, cel putin din punct de vedere al posibilitatilor si deschiderii pe care ti le ofera, peste OSX. Simplu. Sint convins ca daca ai incerca, tu ai reusi sa gasesti si puncte bune, si puncte slabe oricarui sistem de operare dintre cele mentionate. Dar eu nu sint IT-ist. Eu doar mi-am dat o parere. In fond si la urma urmelor, nici daca ai vrea n-ai avea o alegere mai buna pentru un sistem de operare. Win 7 chiar isi face banii.

  12. Marian stanciu @ 4.8.2010, 8:00 pm

    [...] In legatura cu Linux, nefiind programator [...] – scuze … este fix stereotipul la care faceam referire :-) Oameni buni, va rog, daca tot aveti treaba cu comunicarea si PR-ul, scoateti aberatiile astea din vocabular.
    Ok, n-a fost sa fie nici 2010 mult asteptatul “year of the Linux desktop” dar chestia asta cu “Linux is for geeks” si “Linux is for servers only” trebuie sa dispara. Nu mai battei campii !

    Nu de alta dar purtatorii unei astfel de idei risca sa devina cel putin penibili, cu fiecare an care trece.

    Stimate domn, un utlim sfat si cu asta am disparut definitiv: asigurati-va ca veti avea la dumneavoastra in orice moment cate un disc cu:
    - Ubuntu Linux Desktop
    - Parted Magic

    ambele sunt ceea ce in lumea Linux se numeste “Live CD/DVD”. Pot incarca un sistem de operare si o gramada de aplicatii EXTREM de utile, FARA SA ALTEREZE IN NICIUN FEL STRUCTURA DE FISIERE EXISTENTA PE UN HARD DISK. Ca utilizator de Windows veti descoperi , intr-un moment pe care totusi nu vi-l doresc, ca aceste doua discuri vor fi o comoara la casa omului.

    Daca nu din curiozitate, pentra a lamuri pe viu cum sta treaba cu “nu-s programator, nu stiu, nu ma bag”, atunci macar pentru UTILITATE.
    Oricare dintre cele doua sunt un “must have”, chiar si pentru utlilizatorul de rand.

    Gata, am terminat. Discutia deviaza spre cu totul altceva si nu vreau sa mai particip. Ce aveam de comunicat am comunicat deja.

  13. dojo @ 4.8.2010, 9:19 pm

    Am W7 pe tractorul cel nou. Merge de 4 luni deja fara probleme. Normal, am inactivat TOT ce inseamna updates si alte balarii. Macar sa ma anunte, ca oricum, de obicei nu le accept.

  14. Gamer @ 4.8.2010, 10:29 pm

    ha ha… ce de-a comenturi p’acilea
    da’ unu’ n-a zis ca cel mai cel al tuturor timpurilor ramane tot ms-dos :P

  15. Alina @ 4.8.2010, 10:40 pm

    “In alta ordine de idei, nu compara cu Ubuntu sau cu Linux sau cu OSX”.

    Ultima oara cand m-am uitat Ubuntu era tot o distributie de Linux. Recunosc ca este absolut bestial, dar tot Linux ramane.

    Mie MacOs nu-mi place deloc. Are I/O foarte slab, nu mai zic de context switching. Parca zici ca trage la jug, nu doar ruleaza 2-3 amarate de aplicatii. Dar are efecte frumusele si marketing bun…

    Windows nu comentez , nu mai folosesc de vreo 7 ani. Pot doar garanta ca un Ubuntu iti face toate treaba si ti-o face tare bine. Acum, daca intram in detalii, incearca un Kubuntu si mai discutam dupa aia ce parere ai despre M$

  16. Haotik @ 4.8.2010, 11:09 pm

    Xara pe ubuntu, nu stiam desi sunt fan si am si convertit cativa de la windows la ubuntu

    omu cat traieste invata.

    si subscriu cu cei de mai sus Ubuntu, sau orice linux e de 1000 de ori mai bun ca windows daca nu vrei sa te joci jocuri, iar daca vrei sa joci jocuri, iti iei un psp, xbox etc nu te chinui pe computer.

  17. Alina @ 4.8.2010, 11:15 pm

    apt-cache search xara
    xara-gtk – GTK+ utility for searching the Debian package database
    xaralx – Heavyweight vector graphics, illustration and DTP Program
    xaralx-examples – Examples of works created by XaraLx
    xaralx-svg – SVG (Scalable Vector Graphics) plugin for XaraLX

  18. Adrian @ 5.8.2010, 8:01 am

    Ubuntu +1

    De la pornire pana la a naviga pe un site trece doar un minut. Practic hibernate aproape nu is mai are sensul in Ubuntu dar exista.

    Intradevar e posibil sa fie mici probleme care trebuie rezolvate mai tehnic dar simt ca calculatorul lucreaza pentru mine si nu pentru incompetenta Microsoft.

    Trecerea pe Linux e o mica investitie dar merita cu prisosinta si oricat ar fi de bun Windows 7, pe care il am instalat deoarece l-am achizitionat cu laptop-ul, si nu simt nevoia sa trec inapoi pe Windows.

    Numai bine!

  19. Alter Ego Blog @ 5.8.2010, 8:50 am

    Si eu sunt fan Windows 7 dar pe Dell am numai probleme pentru ca producatorul nu ofera suport + drivere de Windows 7 in cazul modelelor XPS M1710

  20. Alina @ 5.8.2010, 9:24 am

    @Adrian. Ba chiar are sens foarte mult. Nu folosesc foarte des hibernate aka suspend to disk pentru ca nu am laptopul atat de mult timp deschis, dar inactiv, incat sa conteze, dar folosesc la greu suspend to RAM aka SLEEP (adica de mai multe ori pe zi….). Deci depinde de user.

    Oricum, poti seta ce vrei tu, cum vrei, din Power Management. Ai mai multe profile pe care ti le personalizezi cum vrei. Daca nu vrei sa intre in hibernate sau sleep, 2 clickuri si ai rezolvat.

  21. mArius @ 5.8.2010, 9:39 am

    @Marian Stanciu , acele LIVE CD-uri nu sunt pentru uz zilnic ci pentru situatii de urgenta.
    Aici se vorbea de altceva.
    Si mie imi plac MAC-urile ca au monitoare bune, ca sunt silentioase, dar…sotia mea a primit la munca MAC-uri cu OSX si Open Office. Se blocau la greu. Toate ( ca toti care lucreaza acolo au primit asa ceva. ).
    Acum acele MAC-uri au windows XP + microsoft office. Si tot se blocheaza.
    Concluzia ?
    Apple incepe sa coboare nivelul calitatii.

  22. Ionut Oprea @ 5.8.2010, 12:45 pm

    OSX vs Windows vs Linux. It never gets old.

    Nu poti pune egal intre OSX si un mac.Una e sistemul de operare, alta hardware-ul. Nu poti compara OSX vs Windows doar prin prisma a 2-3 configuratii testate.

    Eu sunt happy cu un PC cu Windows 7 la care din pacat mi s-a topit ceva pe dinauntru din cauza placii video resou, si cu 2 macuri, unul mai mic si mai lenes altu’ care merge bine.

  23. LuK @ 5.8.2010, 2:50 pm

    Win 7 este o porcarie mai mare ca lumea. Am testat putin, si am vazut ca mananca putere de calcul inutila si can ajunge in stadiul de idle. 7 asta, este la fel de mare porcarie ca si VIsta, dar macar VIsta nu iti roade toate resursele si nu iti creste temeratura procesorului cu 5-10 grade cand sta in Idle.

    Sunt de acoord cu Marian, mai frate pune o distributie de linux pe calc, una laudata pentru cat de USER friendly este, si ai sa vezi din ce alta parte mai fura microsoft idei, inafara de cele furate de la mac. Windows-ul pare a fi o combinatie proasta intre OSX si KDE. Tot ce este in 7 au fost idei ale Mac si Linux si pentu ca microsoft le-a furat, a trebuit sa schimbe codul atat de mult incat sa nu se poata compara, si evident ca merge de 10 ori mai prost decat produsul initial care era aproape de optim.

    Draga asta care ai scris post-ul, OSX-ul poate rula si pe alte calculatoare, si alte sisteme pot rula si pe laptop-urile de la Mac. Daca nu stii despre ce vorbest macar nu mai scrie prostii care induc oamenii in eroare. Daca nu stii despre ce vorbesti, nu mai vorbi, poate utilizatorul de rand o sa ajunga si el sa mai caute inainte sa te creada pe tine “atotstiutorule”.

    Aaaa si sa nu uit, stii tu PHP la fel de mult cat stiu eu Lisp, adica 3 comenzi, si alea gresite. Nu te lauda cu chestii pe care nu le cunosti, poate vroiai sa scrii HTML si ai gresit adresa(de memorie).

  24. Adrian @ 5.8.2010, 5:07 pm

    Salut Alex!

    Nu pot sa nu observ evolutia discutiei dinspre Win7 spre Linux. Cred ca zice multe despre cititorii tai :D si pe undeva cred ca poate te surprinde si pe tine deoarece Linux are o piata de doar cateva procente.

    Numai bine si bafta cu Win 7!

  25. farabarbati @ 6.8.2010, 12:24 pm

    deci de la asta era. si au am patit acelasi lucru si am creut ca era de la router. prostia mea ca nu l-am intrebat care a fost buba pe tipul care a venit si a rezolvat problema

  26. jules @ 9.8.2010, 6:37 pm

    Buna aia a lu’ LUK cum ca vista e mai bun decit windows7.
    Si nu era vorba de linux aici. Ci de faptul ca W7 se dovedeste a fi un so corect fara figurile de doi lei a la vista. Mai da-l dracu de linux, ca nu exista linux pe lumea asta care sa poata fi instalat pe calculatorul meu atit de usor precum windowsu. Oricare ar fi el. Nu ma luati cu live cd si alte cacaturi de astea.
    Toata lumea a fost surprinsa de W7. Intr-un mod placut. Unii o spun pe blogurile lor. Altii o tin pentru ei si il recomanda. Basca taica-meu care e utilizator de vista si paralel cu domeniul mi-a recomandat W 7 ( i l-a instalat cineva ) . Ce dracu sa mai spun la asta ?

  27. doru111 @ 10.8.2010, 1:58 am

    …depinde si de calculator daca suporta windwos 7
    windows 7 nu este bun deloc nici vista nu este bund e loc
    mai bn sa stati xu xp-ul
    si cu retelele aveati probleme cu ele pt k e windows 7 de vina si la windwos vista la fel face cu retelele

  28. doru111 @ 10.8.2010, 2:00 am

    …depinde de calculator ce windows suporta
    poate sa fie si performant si tot n-ar fi deloc bun win7 si vista
    windwos 7 si vista cauzeaza probleme mari la calculatoare
    laptopul este la fel ca si un calculator

  29. Sakura @ 15.8.2010, 9:52 pm

    @mArius: nu sună deloc credibilă povestea cu blocarea continuă a tuturor macurilor. Şi nici faza cu XP+MS Office, când există MS Office pentru Mac şi funcţionează mai mult ca perfect…

  30. DeMaio @ 16.8.2010, 12:48 pm

    @doru111 – De fapt, ce vrei să spui?

  31. mihai toader @ 18.8.2010, 3:29 pm

    inainte sa apara windows 7 ma apucase mania cu OSX. Aparuse iPhone 2G, vazusem pe net Macbook-urile, parerile oamenilor, video-urile alea de la ei de pe site.

    am stat 3 saptamani aproape non stop sa bag leopard pe un laptop asus. iar cand am reusit aproape sa-l bag, mai aveam mici probleme cu rezolutia, a aparut windows 7 beta, pe care l-am instalat.
    aveam vista home original, osx si windows 7 beta. dupa ce m-am obisnuit cu beta-ul am renuntat definitiv la osx, iar de curand am sters si vista-ul (la care nu am DVD)
    am reinstalat windows 7 dupa juma de an din cauza unor probleme mai vechi cu HDD, cu partitionare, pe cand puneam osx si credeam ca 25Gb pt Win 7 Beta de testat imi ajung.

    Cel mai bun sistem de operare e Win 7, iar cele mai frumoase laptopuri sunt MacBookurile Pro.

Lasa un comentariu

* obligatoriu. Adresa de mail nu va fi facuta publica.

ATENTIE

Nu sint tolerate injuraturile, cuvintele si expresiile obscene sau comentariile neargumentate. Chestie de igiena a conversatiei. Mai multe detalii, aici.