ARBOmedia visează: După ce s-a afiliat cu Etarget, speră să bată AdSense

calin rotarus ARBOmedia visează: După ce s a afiliat cu Etarget, speră să bată AdSenseDe ARBOmedia am auzit cu toţii. Şi de Călin Rotăruş, că doar nu degeaba e capul diviziei de interactive de la ARBO. De Etarget am auzit mai puţin, dar nu pot spune că nu am auzit. De Google AdSense… Ei bine, de AdSense a auzit chiar toată lumea. Ei bine, primele două se gîndesc să facă concurenţă… celei de-a treia.

Sorina Iordan, de la Business Standard, scrie despre afilierea ARBO Context cu Etarget. La prima citire a articolului, pe diagonală, am priceput că din alierea celor două se va naşte o nouă platformă de publicitate contextuală, platformă ce va avea următorul rezultat:

Atît companiile mici, cît şi advertiserii corporate sau agenţiile media vor avea posibilitatea să atingă aproape 4,5 milioane de utilizatori de internet prin intermediul retelelor ARBO Context sau Etarget.

În contextul în care afilierea se petrece doar la nivel de România, mă întreb de unde vor scoate ei 4,5 milioane de utilizatori de internet. Totodată, mă întreb ce platformă nemaipomenită pregătesc cele două şi cîţi bani vor oferi, în contextul în care, în România, advertiserii sînt atît de zgîrciţi, încît click-ul din AdSense nu se mai ridică de mult la mai mult de 10 cenţi pentru publisher şi atunci dacă ai noroc.

Totodată, mă umflă rîsul cînd văd declaraţia lui Călin Rotăruş privind alianţa cu Etarget. Şi asta din simplul motiv că pute a PR ieftin:

În urma unei analize profunde, am descoperit în Etarget un partener care deţine experienţă internaţională – operează în şapte ţări est-europene – şi care aduce o expertiză valoroasă în domeniul tehnic şi al marketingului.

“În urma unei analize profunde”… Foarte… profund, aş putea spune. Cred că nici Rotăruş nu crede ce zice. Ah, şi să nu uit: titlul de mai sus e pus pe bune, în nici un caz la mişto. Cînd te arunci în declaraţii în care nici tu nu crezi, respectiv cei 4,5 milioane de utilizatori, nu pot decît să mă gîndesc la simplul fapt că ARBO vrea să concureze AdSense pe piaţa utilizatorilor români de internet. Şi asta nu mă poate face decît să mă crăcănez de rîs. Poate în vreo cinci sute de ani, că tot n-a precizat termenul în care-şi propune realizarea marei performanţe.

________________
Credit foto: Vali Petcu.

Tags: , , , , , , , , ,

12 comentarii

  1. Marketeer.ro - online marketing pioneer » Arbomedia si Etarget - in “balon” @ 5.3.2008, 2:45 am

    [...] Sau asa au fost luati de Subiectiv. Mie mi se pare fortata concluzia Subiectivului, sau cel putin trasa exact pe diagonala, asa cum insusi zice in primul paragraf (ca a parcurs materialul). [...]

  2. Dragos Roua @ 5.3.2008, 9:44 am

    Cunosc Arbomedia bine. Bine de tot. Intentia de a concura AdSense e una laudabila. E bine sa-ti stabilesti obiective importante. Despre sansele reale cred ca e cam devreme sa vorbim acum, insa aliantele de acest gen (si altele asemanatoare, in tabara publisherilor) sunt ceva normal si vor aparea din ce in ce mai multe in urmatoarele luni, e un semn de sanatate al pietei. A critica intentia nu e foarte constructiv, o intentie e pur si simplu o intentie…

    Singurul lucru la care sunt 100% de acord cu tine e cifra de 4,5 milioane de utilizatori internet. Una e sa aduni cifrele din SATI, otova, la gramada, si alta e sa faci deduplicarea cifrelor obtinute, ca sa nu ajungi sa numeri de 25 de ori acelasi user pe 25 de situri diferite. Asta e zona in care cred ca ar trebui un pic temperate declaratiile, in rest, eu unul doresc succes aliantei, chiar daca sansele sunt, e adevarat, destul de mici. Dar nu se stie niciodata…

  3. Alex Mihăileanu @ 5.3.2008, 10:03 am

    Dragos: nu critic intentia, critic declaratiile in care se lanseaza unii, desi n-au nici o baza. altfel, e doar luare la misto.

  4. Calin @ 5.3.2008, 12:31 pm

    Draga Subiectiv,

    Felicitari pentru stilul spumos al articolului.

    Constat inca o data ca pentru a atrage atentia jurnalistilor trebuie sa dai cifre. Chiar ma gandesc ca urmatorul comunicat de presa sa contina doar adresa noastra de IP, facand deliciul comentatorilor care se vor intrece sa interpreteze cifrele, sa combata cu indignare grupa a doua si sa fie oarecum de acord cu a treia, desi scopuri ascunse ale strategiei integrate a corporatiilor cu sediul in Germania fac a patra grupa total insidioasa. Sigur ca prima grupa va fi rezultatul unei estimari, si ne asteptam ca sursele (care nu pot fi deconspirate) Subiectiv sa dea ca sigura o valoare apropiata de o zecime.

    Draga Subiectiv, de cate ori vei avea indoieli asupra diverselor dimensiuni ale parametrilor nostri te invitam sa-i masori cu mana ta.

  5. Alex Mihăileanu @ 5.3.2008, 12:51 pm

    Calin: ai o reactie exagerata si stii foarte bine asta. altfel, daca ai fi fost sigur pe declaratiile tale, ai fi spus si pe ce te bazezi cind faci niste afirmatii.
    chiar asa: pe ce te bazezi cind spui ca vei atrage 4,5 milioane de utilizatori? si, ca sa continui in aceeasi idee, vor fi 4,5 mil. de utilizatori masurati… pe saptamina? pe luna? si in cit timp iti propui sa atingi targetul asta? asta de ce nu mai spui?

  6. Calin @ 5.3.2008, 1:09 pm

    Alex,

    Reachul fiecarei retele e un subiect delicat si nu exista date auditate. Totusi, pornind de la raportul (care iti sta la dispozitie daca imi dai o adresa personala) pe saptamana trecuta, care spune ca atingem in reteaua ARBOmedia 2.32 milioane de unici din Romania si avand in vedere ca specificul consumului de internet din Romania presupune o multiplicare intre 2 si 3 pentru numarul de utilizatori lunar vei constata ca reachul pe care il combati cu atata indignare nu e deloc exagerat. Si asta fara sa mai punem la socoteala aportul de reach al eTarget si Hi5.

    Tu te bazezi pe ceva cand consideri acest reach exagerat?

  7. Alex Mihăileanu @ 5.3.2008, 1:18 pm

    adresa de mail pe care o folosesc cel mai des e subiectiv [at] gmail [punct] com.
    Mi se pare exagerat pentru simplul fapt ca nu s-a dat o estimare de timp in care se va realiza. Asta e una. A doua ar fi ca, practic, voi vreti sa va dublati reach-ul, nu spuneti in cit timp, dar stim foarte bine ca numarul romanilor cu acces la internet abia daca bate sase milioane de oameni si asta in cele mai fericite conditii.
    practic, ca sa pot sa cred ceea ce spuneti voi, ar trebui sa fiu sigur ca, pina la deadline-ul pe care vi l-ati luat pentru a atinge targetul propus, ar trebui sa se mai aboneze cel putin un milion jumate de romani la internet.
    pur si simplu mi se pare ca vreti prea mult si prea repede, in contextul in care nu exista conditiile care sa faca posibila atingerea targetului. plus de asta, ar insemna sa vedem o serie de contracte cu alte regii facute franjuri, rupte inainte de termenul pe care au fost semnate. ceea ce ma indoiesc sincer ca se va intimpla, pentru ca nu degeaba publisherii se muta de colo-colo.

  8. Dragos Roua @ 5.3.2008, 2:28 pm

    Calin,. si eu sunt de acord ca reactia ta e exagerata. In acelasi timp, imi mentin parerea ca e bine sa-ti stabilesti obiective importante, si ca sanse, chiar daca destul de mici in acest moment, exista. Dar va fi foarte dificil sa atragi publisheri noi in conditiile in care raspunzi ca o oala Kuhta sub presiune la fiecare reactie din piata la declaratiile tale.

    Been there, done that, not good :-) …

  9. Calin @ 5.3.2008, 3:33 pm

    Alex, constat ca citesti pe diagonala nu numai comunicatele, cat si posturile de pe propriul blog. Mai incerc (pentru ultima data) o matematica simpla:

    Reach/saptamana = 2.3 mil unici din .ro
    Reach/luna = 2.3 mil x 2 (minim) = 4.6 mil unici din .ro

    Altfel spus, oricand vrei sa atingi 4.5 milioane de unici cu o campanie astept comanda ta.

    Dragos, ma mir de eticheta pe care ai pus-o pe reactia mea, in conditiile in care tu stii foarte bine cat e reachul unui ad-network si intelegi foarte bine confuziile vehiculate in discutia asta. N-am ripostat la niciuna din declaratiile gogonate de pe piata, stiind foarte bine ca cei care le-au facut stiau foarte bine ce fac, dar in cazul de fata se pare ca e vorba de o combinatie letala dintre necunoastere si avant.

  10. Dragos Roua @ 5.3.2008, 3:42 pm

    OK, eu ma dau un pic inapoi din discutia asta, Calin, pentru ca habar n-am in ce directie se indreapta…

  11. Doru Panaitescu @ 5.3.2008, 6:12 pm

    Cred ca titlul este exagerat, Subiectiv, sau cel putin e subiectiv :). Pot sa iti spun ca sunt cel putin trei retele in .ro care ating 4-5 milioane de useri, adica 75-80% din userii.ro.
    Nu vad de ce Arbo nu ar atinge acesti unici, desigur ca incercarea de a atinge Google pare putin utopica, dar sincer eu nu asta am citit in comunicatul de presa. Cred ca e un flame care a plecat de la premise si intelegeri gresite.

  12. » Blog Archive @ 5.3.2008, 6:52 pm

    [...] plecand de la aceasta informatie Alex se ia de Calin Rotarus, pe doua subiecte, numarul de vizitatori de 4.5 mil pe care i-ar atinge clientii prin folosirea serviciului de contextuala al “noii aliante” + intentia de a depasi AdSense. ambele “ciupiri” sunt nedrepte dupa parerea mea: [...]

Lasa un comentariu

* obligatoriu. Adresa de mail nu va fi facuta publica.

ATENTIE

Nu sint tolerate injuraturile, cuvintele si expresiile obscene sau comentariile neargumentate. Chestie de igiena a conversatiei. Mai multe detalii, aici.