Să tot fi trecut anul de cînd tot intenţionez să scriu despre cardurile de credit EFG Retail Services. Îi ştiţi, sînt ăia care au acelaşi logo ca BancPost şi pe care îi găsiţi ca furnizori de credite în diverse magazine precum Altex, Media Galaxy etc.

Pe scurt, povestea e cam aşa: cineva şi-a luat, dintr-un Media Galaxy, nişte produse electronice în rate. Pe factura lunară, minimum de plată: 120 de lei. Toate bune şi frumoase, două-trei rate întîrziate cu cîteva zile, după un an, suma de returnat era mai mare decît suma împrumutată cu vreo 200 de lei. Vorbim de vreo 4.500 de lei, să fim înţeleşi.

Cum a decurs discuţia în Media Galaxy? “Ah, puteţi lua în rate, nici o problemă. Vă facem un card, comisionele-s mici, într-un an terminaţi de plătit“. Se adresează, desigur, întrebările legate de dobînzi şi alte comisioane. Răspunsul, pe măsura primului: “Păi e un comision de 50 de lei de emitere a cardului, un comision lunar de 5 lei, iar dobînda e de 20%, scăpaţi repede de credit“.

După vreun an de zile de plătit rate, cu ochii căscaţi în factură şi cu nelămurirea cît China – “Cum adică plătesc un an şi tre’ să dau înapoi mai mult decît am luat?” – , se trag concluziile: dobînda este, de fapt, de vreo 35%, iar comisionul lunar de administrare a contului este de nu mai puţin de 90 de lei pe lună!

Cam aşa se procedează, în caz că nu ştiaţi şi vă bătea vreun gînd să vă luaţi vreo ceva în rate cu vreun card EFG Retail Services. Ce încredere poţi să mai ai în EFG sau în Bancpost după o asemenea ţeapă? A mai păţit cineva ceva similar cu cardul EFG? Aştept detalii.

PS: Să nu vă aşteptaţi să găsiţi toate informaţiile pe site-ul EFG Retail Services. N-o să se întîmple.

977 comentarii

  1. nici macar nu exista o organizare la voi.Suna x cutarica si spune ca te da in judecata,suna y cutarica si spune ca nu te da in judecata ca asteapta sa ii dai tu pe ei. Ce fac angajatii de la EFG e strigator la cer,sunt in stare sa afirme ca ,de ex, in urma cu o zi ai injurat un alt coleg de-al lui intr-o convorbire desi tu ai inregistrate toate convorbirile cu EFG,sunt in stare de orice .Fiind angajat al Efg ,te intreb UNU DE LA EFG,de unde pana unde,sau cine v-a invatat sa ajungeti sa sustineti niste neadevaruri?Mai ales ca aceste neadevaruri se pot verifica ,daca sustineti ca aceste convorbiri sunt inregistrate. Toate au o limita, NICI O INSTITUTIE BANCARA SAU NONBANCARA NU ARE VOIE SA RECURGA LA AMENINTARI SI ABUZURI TELEFONICE,NU ARE VOIE SA II PUNA CLIENTULUI IN GURA NEADEVARURI. Vrei sa iti recuperezi debitul de la client?EXECUTA-L,este dreptul tau,nici o alta institutie nu sta la discutii dupa 90 zile de intarziere,mai ales la discutii in care sa sustina aberatii in interesul de a-l convinge,speria ,intimida pe client sa plateasca.

  2. PT UNU DE LA EFG.DACA TOT SUSTII CA FIRMA LA CARE LUCREZI E CORECTA ATUNCI DE CE LA TOTI CEI CARE V-AU RECLAMAT LA OPC,, FIE LE-ATI REDUS DATORIA FIE NU MAI AU DATORIE LA VOI?

  3. care toti?
    daca vrei o sa postez si procesele castigate de efg impotriva opc…si nu sunt putine de loc.
    plus de asta,nu am spus niciodata ca efg-ul este corect…exista si neregul:una dintre ele mi se pare comisionul de depasire a limite de credit…in cazurile raportate la opc…aceia care au reclamat acel comison au avut castig de cauza,dar nu toti.Comisionul respectiv mi se pare abuziv

  4. Daca reprezentantul ”Casei de executare silita” iti spune ”conform ordonantei guvernamentale nr 25/2006 contractul reprezinta titlu executoriu” atunci nu mai poti sa ai incredere nici un minut in vorbele tuturor angajatilor de la efg.Daca nici acel reprezentant nu cunoaste legea …. sau poate nici macar nu e reprezentant ”casa de executare silita”. Un lucru e clar,discutiile telefonice nu au nici o valoare,sa vedem daca in actele scrise ar fi in stare sa treaca corect ordonanta conform careia contractul reprezinta titlu executoriu.

  5. Beneficiez, impreuna cu sotia mea, de o cartela sim pre-pay cu nr. 0748659731, de mai bine de un an. La ora actuala ma tot suna cineva de la dvs. (asa se recomanda) si-mi da si mesaje de somatie pentru un card de credit pe numele de Mihalache (?), am explicat ca acest numar este un pre-pay si nu mai apartine persoanei respective, dar fara nici o intelegere. Mai mult, am fost amenintat de o lucratoare de la nr. fix sa achit urgent nu mai stiu ce suma, pe un ton rastit si foarte obraznic ! Va rog sa nu mai apelati nr. 0748659731 si sa nu-mi mai trimiteti sms-uri, va rog sa cautati persoanele debitoare prin CNP !! Ma voi adresa la OPC si va actionez in instanta daca nu vreti sa intelegeti pe cale amiabila ! Multumesc. O. E. M.

  6. PT UNU DE LA EFG: lamureste ma si pe mine cu restructurarea ca nu am inteles…macar sa nu ma cert cu vreun operator de la voi ca de obicei cam dau verde la clienti fara prea multe lamuriri…

  7. pt unu dela efg: lamureste ma si pe mine cu restructurarea ..pt k mi s-a spus la telefon ca nu se poate face nimik…doar ca datoria va creste ….atat..eu ce pot sa fac????

  8. eu am luat produse in rate de la Altex si Domo in promotiile fara dobanda si am fost foarte multumit. Am platit in plus fata de pretul de pe raft 3 lei pe luna.

  9. @Anda
    Te astept sa vb pe efg_efg78@yahoo.com

    @pt cei cu plangerile la OPC:
    OPC-ul in prima faza de intreaba daca ai achitat luna de luna si daca ti-ai respectat contractul. Daca se dovedeste ca da si sti ca ai facut platiile tot timpul la timp atunci pot sa zic ca exista posibilitatea unui castig.
    In cazul in care se dovedeste ca u esti in restanta, sau ca nu ti-ai achitat rata la timp conform contractului atunci nici nu va baga in seama.

    @Miu Octavian… se intampla ca numerele de telefon sa se realoce. Orice consultant are nevoie de o garantie ca dumneavoastra nu sunteti de fapt clientul restantier, asa ca sfatul meu este sa raspundeti intrebarilor adresate de colegii mei, chiar daca acestea sunt spuse cateodata pe un ton mai agasant.

  10. Pt efg_efg78: De ce vorbesti prosti in legatura cu OPC ul? Cum sa te intrebe asa ceva???? Si ce contract? Cerere emitere card? Doar voi numiti asa ceva ceva contract, nici o instanta nu o considera contract….
    In fine, nu stiu de ce va tot agitati asa de tare daca aveti dreptate. Deja sute de oameni nu-si mai platesc asa zisele rate iar voi doar postati aiureli pe net si stresati oameni cu telefoane.

    As vrea sa vad un proces itentat de EFg catre OPC sau macar unul catre un rau platnic…:)

  11. Alex,ei considera ca ,stresand oamenii cu telefoanele si postand aiureli pe net,vor speria unii clienti sa plateasca.Multi clienti au luat produsele acasa,au platit la posta o rata sau doua iar abia apoi a intrat cardul pe fir tocmai pt a-si face EFG mersurile.Atata timp cat produsele nu au fost achitate cu acel card euroline si multi clienti nici macar nu au fost instiintati ca vor primi un card acasa (daramite un contract),trebuia sa existe un contract pt bunuri de consum sau un contract pentru bunuri de consum in care sa fie specificat faptul ca va fi atasat un card.Insa lipsa de informare sau ,mai degraba,dezinformarea clientului care la vremea respectiva nu stia multe lucruri despre creditare,in general, a condus la realizarea scopului propus de EFG,impunerea cardului tuturor clientilor,o modalitate profitoare,cu 2 linii de creditare pe acelasi card.

  12. va sfatuiesc sa va adresati si ANPC s-ar putea rezolva ceva…

  13. @ALEX…am postat foarte multe procese castigate de efg impotriva clientilor rau platnici.citeste te rog comentariile mai vechi(le poti verifica si tu portalul instantelor de judecata…un nou exemplu(desi sunt cu zecile procese intentate la aproape toate judecatoriile din tara):

    Informaţii detaliate despre dosar

    Număr unic dosar: 13434/303/2010
    Înregistrat în data de: 05.07.2010
    Obiect dosar: încuviinţare executare silită
    Materia juridică: Civil
    Stadiu procesual: Fond
    Părţi:
    EFG RETAIL SERVICES IFN : Petent
    TERMENE DE JUDECATĂ:
    Data Soluţie Detalii
    03/08/2010 Admite cererea. Încuviinţează executarea silită prin poprire asupra sumelor de bani, titlurilor de valoare sau altor bunuri mobile incorporale datorate debitorului de terţul poprit S.C. NOC TEAM COM S.R.L. şi prin executare silită mobiliară şi imobiliară asupra bunurilor mobile şi imobile ale debitorului situate în raza Judecătoriei Sectorului 6 Bucureşti, în conformitate cu dispoziţiile din titlului executoriu, contractul de card de credit nr. 9300510043562000 din 06.11.2007 , plus cheltuieli de executare . Fără cale de atac.

    Număr unic dosar: 11784/302/2010
    Înregistrat în data de: 01.07.2010
    Obiect dosar: încuviinţare executare silită
    Materia juridică: Civil
    Stadiu procesual: Fond
    Părţi:
    EFG RETAIL SERVICES IFN SA : Creditor
    FIERARU MARILENA : Debitor
    TERMENE DE JUDECATĂ:
    Data Soluţie Detalii
    03/08/2010 Admite cererea. Încuviinţează executarea silită mobiliară, imobiliară si prin poprire.Fără cale de atac. Încheiere

    @ALEX,conditiile generale reprezinta contractul.
    Sunt procese castigate de efg impotriva ANPC,momentan nu le-am gasit,dar au fost postate anterior chiar de proces colectiv.
    Deci ALEX,pana sa-ti dai cu parerea,mai informeaza-te si mai citeste si comentariile din paginile anterioare!!

    O seara buna!

  14. salutare ,si eu sunt una dintre victimile banc post .hai sa incep cu 2008 in care imi varau sume enorme in fata pentru a-mi lua o casa in rate. da teapa mare sa vad ca in 2008 – 1 chf era 2,2 iar in 2010 este 3,4 -mi-a crescut rata cu 450 ron. nu asta e deranjant ci atitudinea agresiva a atentie e f g bucuresti care zic la telefon ca :va sunam de la banc post bucuresti -prima minciuna. defapt banc post au vandut creditul la efg recuperatori bancari care sunt o institutie nebancara deci sunt camatari legali -recuperatori.
    cand zic atitudine agresiva ma refer la faptul ca te suna la telefon si de 10 ori pe zi si la ore de genu 9.45 seara ,apoi mesaje de amenintare pe mobil si hartii in posta cu amenintari de genu va executam silit si va luam casa si bunurile -este cea mai mare escrocherie care are loc in romania la ora actuala.
    ei nu iau in calcul ca a crescut anormal chf-ul ,mai rau au crescut si ei dobanzile plus multe comisioane abuzive-asa e cu camatarii legali din romania.
    cea mai imputita chestie pe care o face e f g bucuresti este ca suna si la vecinii din bloc si le spune ce datorii ai tu la banc post-defapt te fac de ras si te umilesc si isi bat joc de oameni.
    pe ei nu ii intereseaza ca e criza ,ca lumea isi pierde serviciile ,ca a crescut rata cu 4-5 milioane -au un singur scop -imbolnavirea si stresarea oamenilor-prin fraza :va executam silit fara drept de contestatie.
    nu luati bani de la banc post ca o sa ajungeti pe mana e f g care defapt a preluat banc post si v-ati nenorocit pe viata .mergeti la alte banci cu bun simt care respecta clientul si nu-l hartuiesc zilnic-rusine camatarilor legali din romania -rusine banc post .

  15. In momentul in care nu mai platesc nimic…Cine da in judecata?

  16. salutare am uitat sa va spun pentru cei care nu stiu ca restructurarea creditului e cea mai mare teapa -este vorba defapt despre restructurarea intregului credit si la paragraful opt din contract pe care nu ti-l arata nimeni scie ca daca ramai restant indiferent de suma -atentie dupa 30 de zile ti se rezilieaza contractul adica esti executat silit fara drept de contestatie si fara judecata in tribunal.
    deci ce vreau sa zic este ca nu mai beneficiezi de cele 90 de zile dupa care apoi incep procedurile de executare la care ai drept de contestati in tribunal si poate dura 1-2 ani timp in care ai posibilitate sa platesti
    nu- la 30 de zile pierzi casa sau bunurille.mie personal mi-a trimis hartie cu executare silita pentru 1 chf -3,2 ron ,plus mesaje pe mobil si telefoane non stop.
    acuma am sa va dau nr de telefon ale camatarilir de la efg bucuresti pentru cei care doriti sa vorbiti despre problemele dumneavoastra ,intodeauna va vor suna dupa alt numar ca sa va prinda la telefon si sa va streseze:
    021/3800112
    021/3800169
    0750115169.
    vi le-am dat ca sa aveti posibilitatea sa le memorati in telefon si sa nu le raspundeti la camatarii e f g bucuresti(banc post romania)

  17. 1.apropo de numere…sunt mult mai multe
    2.nu scrie ca ti se reziliaza contractul,scrie ca EFG/Banc post isi rezerva dreptul de a rezilia contractul unilateral(deci este la latitudinea efg daca vrea sa nu) lucru care nu s-a intamplat niciodata pana acum.singurii clienti la care s-a inceput procedura de excecutare ,din cate stiu,sunt cei care au cel putin 5-6 luni de intarziere,pentru ca efg,respectiv banc post sunt obligati la niste provizoane pe care nu si le mai pot permite
    3.Tu ai credit la Banc Post,probabil pentru o suma mare,nu ca aceste carduri de care vb noi pe aici.Inteleg ca oamenii nu au citit un contract cand si-au luat un tv sau o masina de spalat,dar tu cand iti iei un credit,te astepti ca cineva sa iti arate fiecare cuvant din acel contract.Ti-l arunca in brate,te lasa sa il citezi/studiezi si daca vrei il semnezi sau nu.
    Intra-adevar,cand am fost sa-mi fac primul card(era de debit) doamna de la BRD a ramas foarte uimita si era intrigata ca eu citesc contractul cuvant cu cuvant
    Daca esti nemultumit de Banc Post,de ce nu incerci sa faci o refinantare.
    4Nu ti-a vandut nimeni creditul la EFG,Banc Post este membra a grupului Eurobank EFG

  18. BUNA, SI EU SUNT UN CLIENT AL BLESTEMATULUI EFG. IN URMA CU 3 ANI AM SCOS APEOXIMATIV 12 MILIOANE, TREPTAT, AM FACUT PLATILE LA TIMP, SAU CU MICI INTARZIERI, DAR AM PLATIT. IN PERIOADA IN CARE NU FACEAM PLATILE MA STRESAU PE MINE, FAMILIA, VECINII. ACUM DE 4 LUNI AM AVUT O PROBLEMA DE SANATATE GRAVA SI NU AM PLATIT. M-AU TERORIZAT, M-AU AMENINTAT. AM SA LE DAU 46 DE MILIOANE PTR 12 MILIAONE NENOROCITI. CUM CALCULEAZA NENOROCITII ASTIA, CE DOBANZI, CE COMISIOANE. MODUL IN CARE TRATEAZA OMUL, CUM VORBESC LA TELEFON E INADMISIBIL. M-AU AMENINTAT CA MA DAU IN JUDECATA, CA EU AM FOST DE ACORD CU SEMNAREA CONTRACTULUI SI CU DOBANZILE. LE-AM SPUS SA-MI TRIMITA O COPIE DUPA CONTRACT, PTR CA EU PERSONAL NU AM SEMNAT NIMIC DE GENUL ASTA. RASPUNS: CONTRACTUL E POSIBIL SA VINA PRIN POSTA IN 30 ZILE. CUM E POSIBIL ASA CEVA? SUNT NISTE ESCROCI.

  19. SALUTARE ,IN PRIMUL RAND TIN SA-TI MULTUMESC CELUI CARE TE NUMESTI UNUL DE LA EFG -NU ITI STIU NUMELE DAR INFORMATIILE PE CARE MI LE-AI DAT SUNT FOARTE UTILLE SI DE BUN SIMT.DACA E SA-MI CER SCUZE I-MI CER IN FATA TA SI NU IN FATA BANC POST SAU EFG.
    CE BINE AR FI DACA TOTI AR EXPLICA CUM EXPLICI TU SI AR VORBI FRUMOS CA TINE.DEACEEA IMI SI CER SCUZE CA EU AM FOLOSIT UN LIMBAJ LA NERVI-NEADECVAT.
    NU STIAM CE INSEAMNA PROVIZOANE DAR AM GASIT SI M-AM LAMURIT .
    SUNT DE ACORD CU EXECUTARILE SILITE DUPA 6 LUNI -ASTA INSEAMNA REA VOINTA SAU CHIAR IMPOSIBILITATE TOTALA DE PLATA.
    CAND AM CERUT REFINANTARE MI S-A REFUZAT SPUNAND CA SUNT RAU PLATNIC LA BIROU DE CREDITE .
    AM AVUT MOTIVELE MELE-SOTIA A RAMAS INSARCINATA SI CAND LE-AM SPUS CA NU MAI POT PLATI -MI-AU FACUT RESTRUCTURAREA CREDITULUI DUPA CARE SAU TIMP IN CARE M-AM TREZIT CA SUNT RAU PLATNIC.
    RASPUNSUL L-AM PRIMIT DE LA BUCURESTI -E F G .
    AM FACUT 4 CERERI: UNA PENTRU REFINANTARE,UNA PENTRU A 2 RESTRUCTURARE ,UNA PENTRU CARD DE CREDIT,UNA PENTRU MUTAREA DATEI SCADENTE -TOATE REFUZATE .
    CAND II INTREBAM DE CE RASPUNDEAU – SUNTETI RAU PLATNIC.
    LE-AM SPUS CA MI-AM PIERDUT AL DOILEA JOB,CA MI S-A TAIAT 2 MILIOANE DIN SALARIU ,CA LA COPIL I -A TAIAT TOVARASU BASESCU 150 RON DIN INDEMNIZATIE SI ALOCATIE IN FIECARE LUNA -RASPUNSUL LOR VENEA PRINTR-O INTREBARE-DE CE NU A-TI PLATIT RATA LA ZI? NU A INTERESAT PE NIMENI CE MI S-A INTAMPLAT DIN CAUZA CRIZEI.
    TE-AS RUGA RESPECTUOS SA-MI SPUI SI MIE LA CE SUMA TE EXECUTA BANC POST -NU LA CATE LUNI SI LA CE SUMA MINIMA NU TE POATE EXECUTA?
    TRABA CU VANDUTUL CREDITULUI MI-A SPUS-O ANGAJATUL BANCPOST LA CARE NU II DIVULG NUMELE PENTRU CA NU VREAU SA FAC RAU NIMANUI.
    CU RESPECT- DAN -SI SCUZE INCA O DATA ASTEPT RASPUNS-MERCI MULT.

  20. PT UNU DE LA EFG: astept raspunsul tau in legatura cu restructurarea…

  21. Din cate stiu nu exista o suma minima stabilita prin lege pentru a te putea executa o institutie financiara.
    Intr-adevar fiind in Biroul de Credite,este posibil ca institutia la care soliciti refinantarea sa nu o aprobe.Din cate stiu,la EFG restructurarea creditului o poate propune doar institutia(nu stiu motivul) celor care sunt in imposibilitate de plata.Ceea ce iti mai ramane de facut este doar o reesalonare a datoriei/datoriilor.
    @anda,la fel,poti solicita reesalonarea

  22. despre reesalonare:

    “turnescu ramona // Jul 14, 2010 at 11:24 am

    acum 5 ani am scos niste bani de pe cardul euroline altex.in luna martie mi au reesalonat ratele,iar aseara m am trezit in cutia postala cu un avertisment de plata de 2100 lei in 48 ore,urgent.ce ma sfatuiti sa fac? m au disperat cu telefoanele.”

  23. PT. UNU DE LA EFG INTREBARE DE CE FIRMA EFG TE CAUTA DUPA ATENTIE 5 ANI DE LA TERMINAREA CREDITULUI LASAND IN ACEST TIMP DE LA O LIMITA DE CREDIT DE 800 RON SA APARA IN FINAL 5000 RON CAND IN LEGE SCRIE CLAR CA TREBUIE SA FACI EXECUTARE SILITA ( AI DREPTUL)
    DUPA 90 ZILE DE NEPLATA .
    IN AFAR DE AMENITARILE CU TEL DAC NU AVETI NIMIC PE NUMEL DVS NU POATE SA VA FAC NIMIC EVENTUAL SA ITI IA BUNUL EU PT UN TEL POT SA IL DAU BUCUROS

  24. MERCI DE RASPUNS -UNU DE LA E F G -SPER SA II AJUTI SI PE CEILALTI CARE AU PROBLEME-TU INTRADEVAR ESTI OM RESTU DE LA E F G SE PARE CA AU UITAT DE ACEASTA VIRTUTE ,MAI VB.

  25. Dan..cu placere,dar problema ti-o vei rezolva tot la sediul EFG,sper sa fii ajutat acolo
    @EFGOS..e – pai daca doamna ramona si-a facut reesalonare, a semnat o noua intelegere,iar acum i-ar nu isi plateste ratele..a cui e vina?!
    @valutu..nu cred ca ai fost contactat de EFG dupa 5 ani de la incheierea creditului.Nu aveai cum sa ajungi la 5000ron daca nu mai achitai deloc in acesti 5 ani,pt ca EFG iti ingheta datoria la un moment dat(si asta datorita sumei ce trebuie provizionata)
    Cred doar ca te-ai exprimat gresit!! Te-as ruga sa reformulezi.

  26. pt EFG .am primit de la departamentul recuperare credite o notificare in care scrie “NU UITATI! Datoria dv. va creste, EFG R S INF , fiind indreptatita conform contractului de credit agreat de ambele parti sa calculeze dobanda pentru sumele datorate.” deci :)) 1. contractul de credit.. nu conditii generale de…
    2. de unde DOBANDA??? ca nicaieri nici macar in conditiile generale nu e vb de dobanda e vb de comision!!!!
    acu vreau sa stiu ce o sa faca firma dv. in situatia in care dezinformeaza, minte…etc. clientul si in scris nu doar telefonic???

  27. nu stiu nimic de asta..sincer.Daca ai Promt Activ nu ai dobanda..ai comison.
    Legat de dezinformarea sau neinformarea clientilor pe care o practica EFG…am mai spus anterior,nu vreau sa mai repet…doar nu te astepti sa zic ca totul este numai lapte si miere

Lasa un comentariu




* = obligatoriu


Do NOT fill this !

Abonare / RSS & Mail

Fii la curent! Aboneaza-te prin RSS Primeste articole noi in fiecare zi. Aboneaza-te pe mail! iPod? MacBook? iPad? Prowdly powered by Webfactor. Quality hosting Conectat prin router de la Oktal. Electronice

Publicitate

Din aceeasi categorie

Sponsori

Ce port azi .ro Curs intensiv de publicitate online USBMania.ro

Comentarii recente

Articole recente