Am fost la FânFest. Am salvat Roşia Montană şi anul ăsta

fonduri Am fost la FânFest. Am salvat Roşia Montană şi anul ăsta

"PRO Roşia Montană. Împreună pentru Roşia Montană, împreună pentru viitor", scrie pe tricou. Strîngînd fonduri la păcănele, aş completa eu.

Îmi dă mail Vali: “Nu vrei să mergem la FânFest?“. Stau şi mă gîndesc un pic. “Mergem să vedem hipsteri“. Oricum n-am apucat să văd Roşia Montană şi, cu atît mai puţin, să pricep despre ce-i vorba acolo. Şi vineri plecăm din Bucureşti, eu şi Cetin.

Roşia Montană, ca zonă din Apuseni, e frumuşică. Raportat strict la natură, că dacă vine vorba de localităţi, urîţenia e ridicată la rang de artă. Mineritul din Apuseni a murit odată cu Revoluţia din ’89. Sărăcia este la ea acasă. Oamenii, la fel ca în mare parte din România, trăiesc de pe-o zi pe alta. Unii mai harnici, alţii opriţi de timp în loc, prin cîrciumi, unde-şi îneacă lipsa banilor în alcool băut pe datorie.

Distrugerea munţilor

A vorbi despre salvarea Roşiei Montane e ca şi cum ai vorbi despre trimiterea unor oameni pe Venus. Teoretic, salvezi zona de mîna netrebnicilor de canadieni către care “noi nu ne vindem ţara” şi care, nenorociţii, “au venit să ne ia aurul“. Practic, n-ai ce salva. Ditamai cariera, exploatare la suprafaţă a munţilor, e acolo de zeci de ani. Ar fi fost şi mai mare dacă n-ar fi venit Revoluţia, iar oamenii n-ar fi rămas fără locuri de muncă. Munţii ar fi dispărut oricum, iar poluarea ar fi fost la ea acasă.

apa rosie2 Am fost la FânFest. Am salvat Roşia Montană şi anul ăsta

Apa care se scurge dintr-una din vechile galerii ale exploatării este sîngerie

De altfel, poluarea e acolo, n-a furat-o nimeni. Din vechile galerii, care emană puternic un miros crunt de sulf, se scurg tot soiul de substanţe toxice, cu conţinut ridicat de metale grele. Un mic pîrîu sîngeriu se scurge liniştit în rîuleţul din localitate, iar tăurile au apa roşiatică. Solul e stîncos şi acid, nu poţi face agricultură, iar dacă ţii morţiş să-ţi îmbolnăveşti animalele, te apuci de oierit. O poluare deja existentă pe care, se pare, n-a observat-o nimeni.

apa rosie1 Am fost la FânFest. Am salvat Roşia Montană şi anul ăsta

Galerie din care se scurge apa roşie, poluată

Distrugerea propriu-zisă a celor patru munţi şi “nenorocirea” zonei înseamnă lărgirea carierei deja existente. Adică o suprafaţă cam de vreo trei ori cît curtea Casei Poporului. E interesant exerciţiul de marketing al celor care se împotrivesc exploatării, care explică despre distrugerea munţilor de parcă ar fi vorba despre raderea de pe hartă a întregilor Apuseni. De fapt, e vorba despre nişte masive stîncoase cu suprafeţe ocupate destul de restrînse.

Cine sînt salvatorii

Mă uitam la cei care-şi propun să salveze Roşia Montană. O mînă de puştani cu 30 de lei în buzunar toţi banii, care visează în continuare la nemurirea sufletului, plus o mînă de ecologişti care nu prea înţeleg despre ce-i vorba, dar care ar fi dispuşi să “salveze” de la poluare o poluare deja existentă şi continuă, chiar cu riscul de a lăsa pe drumuri nişte localnici, dintre care mulţi nici n-au după ce bea apă.

hipster Am fost la FânFest. Am salvat Roşia Montană şi anul ăsta

Gîndind la strategii complexe de salvare a Roşiei Montane

Roşia Montană a devenit un mic loc de promenadă pentru puştani naivi care încă mai cheltuie bani de la părinţi şi pentru hipsterii bucureşteni care nu mai au ce să salveze dupa transformarea Vamei Vechi într-un loc în care ies în evidenţă mai ales cocalarii cu Ferrari pe plajă, unde se ascultă house şi manele, că asta cere publicul.

targul mestesugarilor Am fost la FânFest. Am salvat Roşia Montană şi anul ăsta

Tîrgul meşteşugarilor din Apuseni cu "meşteşugari" veniţi din Bucureşti

S-au strîns cîteva mii de oameni în Apuseni, care mai de care mai interesat de distracţie. Într-un fel, e firesc. Pe de altă parte, e amuzant. Ei sînt viitorii activişti ai ţării, viitorii salvatori ai omenirii, de la Remus Cernea la Mihai Goţiu. “Auzi, da’ noi unde jucăm un tenis de masă?“. Ping-pong cu viitorul economiei locale.

Roşia Montană şi orice Gold Corporation

Problema nu e nici la activişti, nici la RMGC. Problema este la români, în general, şi la politicieni, în special. Remarc tot mai des modul crunt în care se face politică în România. Şuste, şuşanele, relaţii, trafic de influenţă, şpăgi, contracte cu statul, privatizări pe un dolar cu promisiuni de investiţii transformate în vînzarea fabricilor la fier vechi, falimente de răsunet în minerit şi nepăsare cît curprinde.

cariera7 Am fost la FânFest. Am salvat Roşia Montană şi anul ăsta

Cariera de exploatare rămasă după Revoluţia din '89

Ne plîngem de RMGC, că vor să ne ţepuiască, să ne fure aurul, dar nu ne-a păsat ce vor să facă atunci cînd s-a negociat exploatarea, că poate statul ia prea puţini bani, că poate ar trebui mai multă implicare, că face, că drege. Asta dacă se voia mai mult şi ne durea foarte tare de soarta locului şi de aurul Carpaţilor. Nu ne-a păsat, simplu. “Să exploateze românii acolo, nu canadienii!“, se urlă acum. Românii, aceiaşi care au închis minele din Valea Jiului.

cariera5 Am fost la FânFest. Am salvat Roşia Montană şi anul ăsta

Cariera ce va fi "salvată" de la exploatare

Românii, care preferă să ţină pe loc investiţiile pînă-şi iau şpăgile. De exemplu, în sate uitate de lume, distruse de calamităţi, unde primarul cere şpagă pentru ca o multinaţională să reclădească o şcoală din banii proprii, printr-un program CSR, sau măcar un contract cu firma lui de construcţii. Facerea de bine se leagă strîns de mamă. Foarte strîns. E deprimant şi scoate în evidenţă cît de comunişti sîntem şi cît de închişi la minte atunci cînd vrem capitalism socialist.

Soluţia salvatoare: Să facem turism! Să facem turiiism!

Nu poţi face turism la Roşia Montană dacă nu construieşti măcar o autostradă, deşi există băieţi optimişti care visează la asta. Să pleci din Bucureşti spre Roşia înseamnă să conduci cu o viteză medie de 70 de kilometri la oră. Să stai o oră jumate de la ieşirea din Sinaia şi pînă la Azuga, o porţiune pe care altfel ai fi făcut-o în 20 de minute, doar pentru că trei poliţişti dirijează traficul pietonal pe cele trei treceri de pietoni din Buşteni.

cariera4 Am fost la FânFest. Am salvat Roşia Montană şi anul ăsta

Cariera de exploatare, văzută din alt unghi şi muntele din spatele său, care ar urma să fie "distrus"

Să stai o oră jumate pe loc, la intrarea în Sebeş, pe motiv că un biciclist a fost omorît de o maşină, la zece seara, iar poliţiştii n-au altă treabă decît să se mişte ardeleneşte, fără să-l macine pe vreunul gîndul că există o bandă pe care nu circulă nici o maşină şi pe care ai putea să-i directezi pe proştii care aşteaptă să se termine calvarul. Înseamnă cel puţin şapte, dacă nu chiar nouă ore de condus pe nişte drumuri proaste, crăpate şi pline de gropi.

N-ai ce turism să faci la Roşia Montană fără investiţii serioase. Iar fără drumuri, nu investeşte nimeni. Avem o ţară extraordinară şi ne batem joc de ea. Roşia Montană e un soi de noua Vama Veche, pe care vrem s-o salvăm o dată pe an printr-un festival. Diferenţa e că pînă-n Vamă sînt mai puţin de 350 de kilometri, iar pînă-n Alba sînt vreo opt sute. Şi n-ai autostradă.

Acum, că am salvat, ce facem?

Roşia Montană este un laitmotiv şi cam atît. Un exemplu perfect de falsă percepţie a realităţii. Chiar n-are importanţă cine poate produce în România, indiferent ce. Important e că nu vrem şi că nu ne pasă. Dacă vrei să faci un SRL, te izbeşti de birocraţie şi de şpăgi. Dacă vrei să faci o casă, te izbeşti de birocraţie şi de şpăgi. Dacă vrei să cumperi ceva, te izbeşti de birocraţie şi de şpăgi. Toată lumea vrea îmbogăţire rapidă prin cît mai puţină muncă.

“Capra vecinului” este principalul motto al românului: “Dacă eu n-am, el de ce să aibă? Lasă, mă, să n-avem nici unii, ce contează că dacă eu n-am loc de muncă, iar ăla îşi face firmă, s-ar putea să mă angajeze şi pe mine? Mie-mi place să şomez“. Am constatat-o pe pielea mea cu administratorul blocului. Găsim motive stupide sau inventăm scuze ca să nu facem treabă. “Las’ că ştiu eu, tu vrei să-ţi faci firmă căpuşă, o să sufere tot blocul din cauza ta“.

Sîntem săraci. Foarte săraci

Cu duhul. Îmi amintesc de anii ’90, în care tot întrebam de ce e aşa de rău că se privatizează şi de răspunsurile primite: “Păi, statul ne-a ajutat toată viaţa, dacă vine privatul, poţi să rămîi fără locul de muncă“. Nu contează că ai putea avea o leafă mai mare, important e că s-ar putea să te dea afară că tu nu vrei să munceşti. Tipic. Sună cunoscut? Seamănă cu protestele recente ale bugetarilor? Eh?

“Băieţii deştepţi” au ştiut ce-au vrut. “Noi nu ne vindem ţara“, aşa că n-au existat investiţii, iar ce s-a privatizat, s-a dat pe şpăgi comisioane. Dar noi sîntem patrioţi. Poate vederile mele sînt uşor prea liberale, dar dacă n-ai economie, nu exişti. Iar noi nu vrem să avem economie. Şi nu doar atît, n-avem bani să trecem strada, dar sîntem cu coada pe sus.

Ne descurcăm noi, putem să exploatăm şi singuri. Dar facem? Sîntem convinşi că putem? Sîntem serioşi şi ne ţinem de treabă? Sau facem tot aşa cum exploatăm din plin potenţialul acestei ţări, de la resurse naturale şi pînă la resurse intelectuale? Dacă nu, facem turism. Să fim optimişti!

Roşia Montană este un subiect foarte sensibil şi prefer să nu comentez mai mult. Am scris ce-am văzut, iar ce-am văzut e groaznic: sărăcie lucie şi lipsă de perspective. Ştiţi vorba aia cu “Avem o ţară frumoasă…“? Aia e.

Tags: , , , , , ,

24 comentarii

  1. Mihai @ 16.8.2010, 11:45 pm

    S-ar putea sa ti-i pui in cap pe cei de la Greenpeace pentru ca “ecologistii” aia de care zici si printre care sunt cu siguranta o gramada de rebeli fara cauza si atunci imbratiseaza cauza salvarii Rosiei Montane, ecologistii aia, unii chiar sunt in cunostiinta de cauza (nu e cazul celui cu tricou care “da o gheara” la pacanele) si anume ce efecte ar avea continuarea exploatarii cu cianuri in aceea zona. Uite aici un link http://www.greenpeace.org/romania/campaigns/ro-ia-montan si inainte sa te apuci sa scrii un articol despre politicieni si despre cum e Romania in opinia ta alege un subiect despre care ai cunostiinta de cauza da? No offence ;)

  2. kla2005 @ 17.8.2010, 9:29 am

    @Mihai: no offense, none taken – pt ca domnia ta nu ai habar despre ce vorbesti. campania pe care acesti ecologisti o poarta este MINCINOASA. tot ce publica ei este mincinos si cu rea vointa. abureli alarmiste de acest gen sunt fumate de mult si nu mai sperie decat pe cei nestiutori sau naivi. daca ne multumim sa comentam pe baza informatiilor date de ecologistii alarmisti care au spus si ca incalzirea globala e provocata de de CO2 (ceea ce e nu numai fals insa Climategate-ul ne-a aratat ce inseamna manipularea datelor de mediu) atunci nu vom ajunge nicaieri.

  3. Bucuresti - Rosia Montana @ 17.8.2010, 10:06 am

    Exista o organizatie a localnicilor din opozitie. Se numeste Alburnus Maior.
    Cu ei ai vorbit?
    Si apoi, unde e poza cu tine afland adevarul de la reprezentantul Gold Corporation?

  4. ipo @ 17.8.2010, 10:23 am

    “Teoretic, salvezi zona de mîna netrebnicilor de canadieni către care “noi nu ne vindem ţara” şi care, nenorociţii, “au venit să ne ia aurul“.” Ba mie mi se pare ca teoretic impiedici o exploatare miniera cu cianuri, care la fel de teoretic e periculoasa, desi se mai foloseste si in alte tari mai civilizate. Parca de acolo s-a pornit, de ce ne facem ca nu stim?
    Si doi, mi-a placut poza cu ecologistul cu barba si parul mare, sa-l tundem si sa-l radem, mama lui de racher nebun.

    Ntz, ntz, cum stiti voi sa combateti, facand aceleasi greseli cu hipsterasii veniti la ecologie dupa gagici… Chiar asa, ce i-a traznit pe bloggeri sa mearga la RM in grup si de ce au cheltuit ei banii pe asa insipida excursie de weekend? Ntz ntz again…

  5. octav @ 17.8.2010, 10:43 am

    Ai dreptate, la Rosia Montana nu prea ai ce sa salvezi. Zeci de ani de minerit necontrolat au dus zona in starea in care este acum. Din punctul hipsterilor de vedere e mult mai ok sa fie un haos acolo decat sa existe un proiect care sa indeplineasca anumite norme internationale.

  6. Alex Mihăileanu @ 17.8.2010, 11:13 am

    @Bucuresti – Rosia Montana: Nu exista
    @ipo: calm, ca devii usor paranoic, n-are nici o legatura una cu alta

  7. Bucuresti - Rosia Montana @ 17.8.2010, 11:24 am

    Esti amuzant, ca in bancul cu ardeleanul si girafa.
    Aceasta este promisiunea Alburnus Maior din 2003 http://luptapentrurosiamontana.wordpress.com/2010/06/29/o-promisiune-respectata/ si de sapte ani o respecta, indiferent ce presiuni se fac asupra lor. Mai multe poti afla pe situl lor http://rosiamontana.org.
    Insa cel mai bine este, cand mai mergi la Rosia Montana, sa vorbesti direct cu ei. Ei nu te vor plimba in jeep ca cei de la Gold Corporation si aici inteleg de ce nu ai urcat dealul Tarina sa mergi pana la Nea Eugen, presedintele lor. Poate data viitoare.

  8. Mihai @ 17.8.2010, 11:44 am

    @kla2005 – daca mergem pe principiul Climategate e real atunci nu mai crede nimic din ceea ce citesti presa da? Ai tu dovezi ca Climategate este real si nu o facatura? Hai sa fim paranoia. In al doilea rand pune tu gura la teava de esapament si simte-te ca la munte. Good luck..
    Se pare ca RMGC are nevoie de avocati si in randul blogosferei caci in instanta sunt facuti praf de Greenpeace cu avocati voluntari. Daca macar unul dintre cei care sustin cauza RMGC ar fi citit ceva din linkul ala dat de mine (da.. naspa.. e mult de citit .. asta e) si-ar fi dat seama ca nu s-ar polua doar zona respectiva ci arii extinse si nu numai din tara noastra pt ca raurile nu tin cont de granite, ce sa le faci… Nu, nu este un proiect european, tarile care au exploatat in acest fel au intezis de ceva vreme exploatarea cu cianuri. Da.. este o zona destul de distrusa pt. ca na.. a fost exploatata tot pt. aur inca de pe vremea romanilor. Hai sa construim peste galeriile vechi de 2000 de ani un mall sa ne “simtem” bine. Este suficient de distrusa zona.. se doreste o distrugere extinsa pe alti zeci de ani? Nu uitati ca de 13 ani RMGC a pompat bani in afacerea asta si “o mana de hipsteri care merg acolo dupa gagici” ii tin loc.. :)))) Reclamele lor au fost banate de la TV pt. ca erau mincinoase…Hm… Doesn’t ring a bell?

  9. ipo @ 17.8.2010, 12:04 pm

    Cand combati chestiuni sensibile, cum e RM, trebuie sa te gandesti cum sa faci sa nu pari “vandut”. Cine nu e familiarizatul cu blogul x sau y, cu parerile si atitudinile autorilor sau cine citeste superficial, te poate banui din start de cele necurate.

  10. Mihai @ 17.8.2010, 12:25 pm

    @Bucuresti – Rosia Montana – good point! subscriu! aici este un link catre actiunea Greenpeace Romania din fata ministerului mediului http://www.youtube.com/watch?v=rXqFREKl9v8 ce scrie pe “poarta” de intrare in “mina”? Alburnus Maior… deci cred ca am incheiat pledoaria in ceea ce priveste existenta/non existenta asociatiei “Alburnus Maior”.
    @subiectiv – de ce nu abordezi si subiectul noii centrale nucleare care-o vrea Videanu cu orice pret? Sau a reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda care, daca nu intervenea in justitie Greenpeace Romania, s-ar fi construit cu banii publici, cand acolo este o firma particulara iar participatia Nuclear Electrica este f. mica?

  11. Alex Mihăileanu @ 17.8.2010, 12:48 pm

    @Mihai: nu cunosc subiectul cu centrala nucleara

  12. Mihai @ 17.8.2010, 1:04 pm

    @subiectiv – nu-l cunosti pt. ca nu se vrea a fi cunoscut (si o spun cu riscul de-a cadea in derizoriu si teoria conspiratiei dar este purul adevar). iti dau cateva linkuri, in cazul in care te intereseaza cu adevarat si sincer mi-a placea sa vad o serie de articole, daca nu de ancheta, macar de informare pe tema centralelor nucleare in Romania. http://www.greenpeace.org/romania/campaigns/nucleare si http://www.greenpeace.org/romania/campaigns/nucleare/nu-vrem-nucleare2 . daca vrei detalii poti (tu si oricine altcineva) contacta Greenpeace Romania fara nicio teama, sunt o mana de tineri entuziasti si foarte deschisi. :)
    Pace!

  13. Dan Ciulea @ 17.8.2010, 2:58 pm

    asa sunt de plictisit de subietu’ Rosia Montana.
    Eu am copilarit acolo, si crede-ma ca stiu vrute si ne-vrute.
    Ideea e una cat se poate de simpla, oamenii de acolo sunt saraci lipit pamantului, … acum cine vine sa ii salveze (na ca ar avea ei nevoie sa fie salvati) e o alta chestiune … vor castiga aia care dau mai multa spaga punct!
    Si pana la urma tot oamenii vor pierde.
    Mina de la Rosia nu e singura care a fost inchisa, si oamenii sortiti muririi, doar ca asta e intr-o zona strategica, si aproape de cine nu trebuie.
    Eu, am un singur mesaj: Salvati …Rosia Montana :-)) (cu ingaduinta ta, fac si un spam cu aceasta minunata ocazie http://www.ciulea.ro/salvati-rosia-montana/)

  14. Romulus @ 17.8.2010, 4:08 pm

    800 de km, dar la Rosia Montana musai sa vina doar Bucuresteni?
    Nu sunt pitoresti casele de la Rosia Montana? Dar ce vrei, palate baroc? N-ai auzit de arhitectura vernaculara?
    Ai vazut bolovani la Rosia Montana? Dar Daca nu apreciezi arhitectura taraneasca de secol 19, eu zic sa dam foc si Muzeului Satului din Bucuresti si Muzeului Astra, ca nu au valoare.
    Galeriile romane le-ai vazut? Ai urcat la Piatra Corbului sa te uit la zarea cat cuprinde? Eu zic, sa excavam Sarmizegetusa, poate au ingropat dacii aur acolo.
    N-ai vazut si n-ai inteles nimic.

  15. dorin @ 17.8.2010, 6:56 pm

    Da frate, ai dreptate. Oricum am fost si eu si mi s-a parut destul de naspa. Uite ce am gasit pe net in legatura cu Fan Fest… http://www.youtube.com/user/FiascoFest#p/u/5/wC1tideirSI

  16. Bucuresti - Rosia Montana @ 18.8.2010, 9:57 am

    Dorine, Dorine, tu chiar crezi ca pune cineva botul la propaganda voastra?

  17. politia blogurilor @ 18.8.2010, 10:10 am

    Rosia Montana e o afacere prea mate sa fie oprita de cineva!

  18. Mihai @ 18.8.2010, 2:35 pm

    @Politia Blogurilor – asa s-a crezut si despre Germania nazista :)))). Se pare ca pana acum afacerea tot este oprita de 13 ani incoace si contrar a ceea ce unii ar putea zice cum ca “daca au dat spaga si platit lumea pt. lobby cum de nu le-a iesit” a fost doar pt. ca au dat spaga unor incompetenti de primari si altor autoritati, astfel incat in instanta au fost luati la mijto pe diverse chestii legale. Deci pana la urma “el dorado-ul” Romania, unde au sperat sa le mearga, s-a intors impotriva lor.. Si sa nu mai crezi in justitia divina :)))

  19. Marele Han @ 18.8.2010, 6:17 pm

    alex, las-o moarta, pute a propaganda de la o posta. la fel cum pute si pe alte bloguri, ca doar e campanie serioasa, nu jucarie.

    ce mi se pare trist, cam toti pro-gold corporation au acleasi argumente rasuflate: vin roackerii, jegosii, saracii, zona e distrusa (asa ca hai s-o distrugem si mai mult), hai sa-i salvam pe insi de saracie, alte dude din astea bune pentru fanii buzdugan si morar. da’ ramane o intrebare: daca motii nu vor sa vinda si raman acolo, asta nu-i face mincinosi pe propangandisti?

  20. Mihai @ 22.8.2010, 12:09 am

    [UPDATE] Pam! Pam! Nu ma… e doar dezinformare… Cine? RMGC? Never! http://cotidianul.ro/122690-Spaga_turistica_impachetata_ca_documentare_profesionala

  21. Mihai @ 23.8.2010, 3:13 pm

    “[...]nu stiu daca cineva poate identifica macar o zona miniera la nivel mondial unde activitatea de minerit sa fi produs o dezvoltare durabila in zona exploatarii.[...]
    In campaniile media, compania RMGC incearca mereu sa ne convinga ca proiectul va relansa activitatea de minerit din zona, oferind locuri de munca si prosperitate.
    Ceea ce prea putina lume stie insa este faptul ca activitatea miniera a continuat la Rosia Montana pana in anul 2006.
    Pretinsul salvator din ziua de azi al zonei, RMGC, a fost chiar cel care a solicitat Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale stoparea exploatarii miniere. Asadar, cei de la RMGC sunt direct responsabili pentru exacerbarea somajului din zona, iar astazi incearca sa ne convinga ca proiectul lor este singura solutie pentru locuri de munca la Rosia Montana.”
    Mai multe puteti citi aici http://www.ziare.com/rosia-montana/proiect/dezbatere-ziare-com-rosia-montana-iv-drama-umana-1032177

  22. alexnicolae @ 26.8.2010, 9:06 pm

    e mai scump sa se scoata aurul decat sa nu se scoata. e rentabil pentru firma doar daca ei iau banii si cheltuielile o sa le suporte statul roman- prin contribuabili. dupa inchidere vor fi cheltuieli an de an, zeci si zeci de ani. exact la fel ca minele din Valea Jiului. Era mai scump sa le pastrezi decat sa le inchizi. Exemplul dat de tine este corect. Doar interpretarea e eronata. toata treba asta cu ecologia e fundamentata pe baze rationale. e mai scump sa ai un oras fara parcuri. e mai scump sa ai un risc de poluare major in tara-in europa.

  23. Să luptăm mai cu spor pentru-al ONG-urilor viitor! » subiectiv.ro @ 6.2.2011, 11:34 am

    [...] le pasă de munţii noştri falnici şi de aurul românesc, că doar noi nu ne-om vinde ţara. Să protestăm, zic.PS: De fapt, dacă mă gîndesc mai bine, au şi ONG-urile astea dreptate. Dacă RMGC primeşte [...]

Lasa un comentariu

* obligatoriu. Adresa de mail nu va fi facuta publica.

ATENTIE

Nu sint tolerate injuraturile, cuvintele si expresiile obscene sau comentariile neargumentate. Chestie de igiena a conversatiei. Mai multe detalii, aici.